خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هندیجان:

در صورت بی‌توجهی در برگزاری انتخابات تعاونی‌های هندیجان، با متخلفان برخورد می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۰۳۶

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هندیجان گفت: تعاونی‌های هندیجان باید انتخابات مجمع عمومی صیادی و تجاری خود را هر چه سریع‌تر برگزار کنند و بدانند ما بر اقدامات و کارهای آنان نظارت جدی داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، غلامحسین عباسپور در نشست خبری اظهار داشت: برگزاری انتخابات مجامع و هیئت مدیره تعاونی‌های شهرستان هندیجان، باید براساس قانون و مقررات بخش تعاونی برگزار شود و نظارت انتخابات بر عهده هیئت ‌مدیره هر تعاونی است.

وی افزود: بی‌توجهی و تأخیر غیر متعارف در برگزاری انتخابات تعاونی‌ها به‌ هیچ‌ عنوان قابل ‌پذیرش نیست؛ در صورت هرگونه بی‌توجهی به برگزاری انتخابات طبق قانون برخورد خواهد شد و اجازه تضییع حقوق اعضاء تعاونی‌ها را نمی‌دهیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هندیجان بیان کرد: تعاونی‌های صیادی و تجاری هندیجان که از تعاونی‌های فعال محسوب می‌شوند، انتخابات آن‌ها در شرف برگزاری است و اداره تعاون نظارت بر حسن اجرای مجامع عمومی را در دستور کار دارد.

عباسپور گفت: اطلاع‌رسانی شفاف و قانونی با نصب اطلاعیه‌ها در سطح شهر، ارسال پیامک عمومی، نشر آگهی در روزنامه، دعوت‌نامه کتبی با ارسال از طریق پست به اعضاء، از موارد مورد تأکید اداره تعاون و کار است.

وی عنوان کرد: تعاونی‌های خدمات صیادی هندیجان با دارا بودن 600 عضو نسبت به خدمات‌ رسانی بهتر و بهبود وضعیت معیشتی اعضاء، ارائه خدمات بیشتر و متنوع، حمایت و پیگیری جدی داشته باشند و بستر لازم در جهت افزایش رضایت ‌مندی اعضای خود را فراهم کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هندیجان ادامه داد: یکی از وظایف تعاونی‌های فعال شهرستان هندیجان این است که باید بروز رسانی مجامع تعاونی، برگزاری انتخابات شفاف و به‌ موقع و ثبت رویدادهای مالی در دفاتر قانونی خود را انجام دهند.

عباسپور تصریح کرد: داشتن تراز مالی، گزارش عملکرد سالیانه به اعضاء، داشتن برنامه‌ و بودجه مصوب مجمع عمومی، تنوع ارائه خدمات به اعضاء، رسیدگی بازرس به شکایات اعضاء از دیگر اهداف مورد انتظار وزارت کار در تعاونی‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان زحمتکش شیلات استان و شهرستان تقاضا داریم مساعدت و همکاری بیشتری در جهت رفع مشکلات و دغدغه‌های صیادان محروم هندیجانی داشته باشند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هندیجان توضیح داد: با توجه به اینکه شغل صیادی یکی از مشاغل پر خطر، سخت و زیان‌آور است از مسئولان تأمین اجتماعی انتظار می‌رود نسبت به بازنشستگی قبل از موعد و بیمه صیادان اهتمام جدی داشته باشد.

عباسپور افزود: انتظار داریم مدیران فعلی تعاونی‌های صیادی و تجاری هندیجان مقدمات برگزاری انتخابات آزاد و شفاف را مهیا نمایند؛ اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز رصد و نظارت جدی بر روند برگزاری انتخابات آن‌ها دارد.

انتهای پیام/
محمد مهدی صادقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز