خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هندیجان:

هندیجان جزو ۵ شهرستان اول خوزستان در جذب تسهیلات اشتغال ‌زایی است

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۴۶۲

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هندیجان گفت: با توجه به حجم بالای تقاضاهای مردمی برای ایجاد طرح‌های اشتغال ‌زایی عشایری و روستایی، ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای شهرستان هندیجان مصوب شده که ما در جذب آن‌ها جزو ۵ شهر اول خوزستان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، غلامحسین عباسپور اظهار داشت: سهمیه توزیع اعتبارات تخصیص داده ‌شده به شهرستان هندیجان 2 میلیارد و هفت‌ صد میلیون تومان بوده که باید توسط مؤسسات و بانک‌های عامل در زمینه های دامپروری، کشت نخیلات، توسعه شناورهای صیادی و پرورش طیور پرداخت می‌شد.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به کثرت متقاضیان و طرح‌های دارای مجوز اولیه، توانستیم با مجموعه اعضای کارگروه فنی شهرستان تا نزدیک به سه برابر این اعتبار که 6 میلیارد و هشت ‌صد و چهل میلیون تومان است را جذب و به متقاضیان طرح‌ها پرداخت کنیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هندیجان بیان کرد: با تشکیل 22 کمیته فنی به دنبال آغاز طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، به 34 طرح روستایی تسهیلات پرداخت ‌شده است.

وی گفت: نتیجه اجرای این طرح‌ها علاوه بر بهبود وضعیت اقتصادی شهرستان، حدود 100 نفر اشتغال ‌زایی به ‌صورت مستقیم پیش ‌بینی ‌شده که در حال حاضر 20 نفر مشغول کار شده‌اند؛ امیدواریم در آینده نزدیک به‌ پیش بینی صددرصدی برسیم.

عباسپور عنوان کرد: بخشی از این تسهیلات جهت طرح‌های جدید و بخشی نیز به سرمایه در گردش پرداخت‌ شده که بالاترین پرداختی تسهیلات 700 میلیون تومان سرمایه در گردش بوده که به بخش دامپروری اختصاص داده‌ شده است.

وی ادامه داد: شهرستان هندیجان در جذب تسهیلات بخش‌های روستایی و عشایری جزو 5 شهرستان اول خوزستان است که تاکنون بیش از 8 میلیارد و هشت ‌صد میلیون تومان در مؤسسات عامل عقد قرارداد شده که از این میزان 80 درصد پرداخت‌ گردیده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هندیجان تصریح کرد: در خصوص اعتبارات فراگیر و متمرکز به دلیل سود 18 درصد، تاکنون جذبی صورت نگرفته و اکثر متقاضیان به سمت طرح‌های روستایی با نرخ 6 درصد تمایل داشتند.

وی خاطرنشان کرد: مرحله دوم توزیع اعتبارات روستایی و عشایری توسط دولت به ‌زودی اعلام می شود و متعاقباً متقاضیان می‌توانند پرونده‌های نیمه ‌تمام خود را مجدداً به جریان اندازند و از سهمیه اختصاصی اعتبارات بهره‌مند شوند.

عباسپور توضیح داد: بیشترین میزان پرداختی تسهیلات روستایی توسط بانک کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید صورت گرفته که جا دارد از همه مجریانِ برنامه و مجموعه کارگروه به ‌ویژه فرماندار و رئیس شورای اشتغال شهرستان که از حامیان کارآفرینی هستند، به جهت اهمیت به مقوله اشتغال، تقویت و توسعه کارگاه‌های تولیدی با تشکیل جلسات متعدد، تقدیر کرد.

وی افزود: با توجه به حجم درخواست‌های متقاضیان و ثبت ‌نام در سامانه کارا برای ایجاد طرح‌های اشتغال ‌زایی عشایری و روستایی، بیش از 30 میلیارد تومان تسهیلات برای شهرستان هندیجان به ترتیب در کمیته‌های فنی شهرستان و سپس کمیته‌های استانی مصوب شده که هندیجان در جذب آن‌ها جزو 5 شهر اول خوزستان قرار گرفته است.

انتهای پیام/
محمد مهدی صادقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز