خبرگزاری کار ایران

فرماندار هندیجان:

عدم وجود میدان میوه و تره بار سبب افزایش قیمت‌ها در هندیجان است

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۱۰۱

فرماندار هندیجان گفت: به سبب نبود میدان میوه و تره‌بار و بُنکدار بزرگ در هندیجان اجناس با واسطه‌های فراوانی وارد بازار شده و قیمت‌ها به این شکل افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، کوروش مودت اظهار داشت: اداره صنعت، معدن و تجارت باید برای کاهش قیمت مواد غذایی مقدمات احداث میدان میوه و تره‌بار و همچنین مشخص کردن یک بنکدار بزرگ برای شهرستان هندیجان فراهم کند.

وی افزود: به سبب نبود بُنکدار، میادین میوه و تره‌ بار اجناس بخصوص کالاهای اساسی با واسطه‌های فراوان وارد هندیجان شده و این موضوع افزایش قیمت‌ها را در برداشته است که لازم است هر چه سریع‌تر برای این مشکل تصمیمی اتخاذ شود.

فرماندار هندیجان بیان کرد: واسطه‌ها کالاهای مورد نیاز مردم هندیجان را از شهرهای اطراف وارد می‌کنند که مسبب افزایش قیمت‌ها است؛ اما باید طوری عمل شود که کالاها از مرکز کشور یا استان‌های عامل فروش مستقیماً وارد هندیجان شود.

وی گفت: بازار هندیجان فقط به کالاهای خانگی متکی بوده که این مسئله سبب شده تنوع بازار از بین برود و با رکود مواجه شود. بازاریان کالاهای متنوعی را عرضه کنند.

مودت عنوان کرد: اگر در بازار هندیجان کالاهای متنوعی عرضه شود، رکود بازار شکسته و بار دیگر رونق به بازار شهرستان باز خواهد گشت. اداره صنعت و معدن جهت رونق بازار با همکاری فرمانداری اقدامات لازم را انجام دهد.

فرماندار هندیجان ادامه داد: در خصوص رونق بازار و تسهیل تجارت، دولت به لنج داران اعلام کرده هزینه سوخت 70 به 30 درصد است، یعنی 70 درصد طول مسیر هندیجان تا دُبی (یا هر کشور خارجی دیگری) با نرخ دولتی و 30 درصد باقیمانده به ‌صورت بانکریت در آب‌های خارجی به‌ صورت قیمت آزاد محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/
محمد مهدی صادقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز