خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان تاکید کرد:

لزوم توسعه حوزه آبرسانی استان خوزستان بخصوص در روستاها

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۵۹۶

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات آب در برخی شهرها و روستاهای خوزستان، بر لزوم برخورداری مردم خوزستان از آب شرب بهداشتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای سلامت خوزستان که امروز (28 آبان‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اقدامات دستگاه‌های اجرایی در اربعین، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی مختلف در خط مقدم اربعین حسینی بودند و تلاش‌های ارزنده‌ای کردند و اقدامات آن‌ها موجب ایجاد شرایط پایدار و رضایتمندی مردم شد که در این زمینه از همه دست‌اندرکاران تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: در سال جاری با خشکسالی بی‌سابقه‌ای مواجه بودیم؛ اما مسأله یا بیماری حادی ایجاد نشد و این موضوع محقق نشد مگر با زحمات همه اعضای شورای سلامت استان و توانستند حداقل استانداردها را تأمین کنند.

استاندار خوزستان گفت: مشکلات جدی در استان خوزستان مخصوصا در حوزه روستاها وجود دارد و باید اقدامات مؤثری انجام شود؛ اما خوشبختانه طغیان بیماری خاصی نداشته‌‌ایم.

شریعتی گفت: در آبادان، خرمشهر، ایذه و برخی روستاها مشکلات جدی وجود داشته، اما مشکلات کنترل شد و مسأله خاصی ایجاد نشد.

وی بیان کرد: توسعه کارها در حوزه آبرسانی مخصوصا در روستاها باید دنبال شود. در سال گذشته شرکت‌های آب و فاضلاب خوزستان و اهواز برای اصلاح شبکه آبرسانی اقداماتی انجام دادند و هنوز کار پیش می‌رود که امیدواریم با این اقدامات میزان هدررفت آب کاهش یابد و آب استاندارد در اختیار مردم قرار داده شود؛ همچنین سال گذشته 150 میلیارد تومان اعتبار به بخش روستایی اختصاص یافت و امیدواریم با مصوبه دولت سالیانه برای سه تا پنج سال این مبلغ به آب روستایی استان خوزستان اختصاص یابد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در روستاهای شهرستان اندیکا که پراکندگی زیادی دارند، کارهایی انجام شده است، اما باید مردم از آب شرب بهداشتی برخوردار شوند.

شریعتی با اشاره به بحران تنفسی باران پاییزی و دلایل احتمالی ایجاد آن در سال‌های اخیر، گفت: فلرهای نفتی از سال‌های گذشته در خوزستان وجود داشته‌اند، ولی سؤال این است که در سال‌های اخیر چه چیزی به استان خوزستان افزوده شده که موجب بروز این بحران تنفسی شده است؟ طبیعی است که نخستین متهم درخت کنوکارپوس بوده است. بنابراین در سال 95 به جد دستور داده شد که هرس درختان انجام شود و نتیجه قابل مشاهده‌ای به دست آمد. سال گذشته و امسال نیز هرس درختان را انجام داه‌ایم. شهرداری باید هرس درختان کنوکارپوس در فصل پاییز را در دستور کار قرار دهد و امکانات همه دستگاه‌ها در این زمینه بسیج شوند. این مصوبه باید هر ساله به دستگاه‌‌های اجرایی ابلاغ شود.

در ادامه علی‌حسین حسین‌زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: با توجه به گزارش‌هایی که در خصوص وضعیت آب شهرهای خوزستان ارائه شد، باید تلاش شود آبی که به دست مردم می‌رسد مطلوب و بهداشتی باشد.

وی افزود: باید در هفته آینده جلسه‌ای با فرمانداران، مسئولین شبکه آب شهری و روستایی و بخشداران شهرها و روستاهایی که مشکل آب دارند، تشکیل شود؛ زیرا در بعضی شهرها آمار نگران‌کننده است و باید وضعیت آب به وضعیت مطلوب برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز