خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد:

حذف یارانه واحدهایی که تسهیلات اعطایی را در محل مربوطه هزینه نکنند

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۷۹۸

استاندار خوزستان گفت: هر واحدی که تسهیلاتش را در محل مربوطه هزینه نکند، به بانک مربوطه ابلاغ خواهیم کرد که یارانه آن را حذف نماید و یا وام را عادی تلقی کند تا منابع دولت و کشور هدر نرود و هزینه ها منجر به ایجاد شغل گردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، یازدهمین کارگروه تخصصی اشتغال استان خوزستان، چهارشنبه 23 آبان ماه به ریاست استاندار خوزستان برگزار شد.

غلامرضا شریعتی در این نشست، اظهار داشت: خوشبختانه عملکرد دستگاه‌ها در حوزه اشتغال روستایی خوب بوده است و نسبت به اعتباری که تا امروز ابلاغ شده است ۱۰۲ درصد جذب داشته ایم.

استاندار خوزستان افزود: علاوه بر آن یک سهمیه اضافه هم پرداخت کردیم؛ با این وجود باز هم انتظار ما بیش از این سطح است و بایست سهمیه دوم را هم بگیریم.

رئیس شورای اشتغال استان در خصوص موضوعات طرح شده در این نشست عنوان کرد: بنا شد همه تسهیلات در حوزه کشاورزی نباشد و در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، صنایع دستی و صنایع کوچک هم پرداخت شود.

شریعتی بیان کرد: بحث اشتغال فراگیر هم مطرح شد که جذب اعتبارات در این بخش کم است و این وضعیت در کل کشور حاکم است به این علت که بهره و سود آن درصد عادی است و یارانه به آن تعلق نمی گیرد؛ بنا شد کسانی که متقاضی هستند اما مشکلات دیگری دارند حل شود، تا درصد پرداخت تسهیلات در این بخش افزایش یابد.

استاندار خوزستان در خصوص موضوع مشاغل خانگی تصریح کرد: سهم ما در جذب مشاغل خانگی در سال گذشته ۷۳ درصد بود که البته انتظار داشتیم ۱۰۰ درصد باشد؛ یک سری مشکلات به برخی از بانک ها و یک سری مشکلات به برخی دستگاه برمی‌گردد که تذکرات لازم داده شد.

شریعتی در خصوص تسهیلات فنی و اعتباری خاطرنشان کرد: کمک های فنی اعتباری که مختص استان خوزستان است خوشبختانه خوب پیش رفته است، البته آن سرعتی که ما انتظار داشتیم نبوده اما قابل قبول و خوب بوده است. در این بخش به مجموعه معاونت اقتصادی تذکر دادیم که رصد کنند که تسهیلات پرداختی برای اهداف مشخص شده هزینه شود.

استاندار خوزستان افزود: هر واحدی که تسهیلات اش را در محل مربوطه هزینه نکند به بانک مربوطه ابلاغ خواهیم کرد که یارانه آن را حذف نمایند و یا وام را عادی تلقی کند تا منابع دولت و کشور هدر نرود و هزینه ها منجر به ایجاد شغل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز