خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:

فقط به محصولات استراتژیک ارز دولتی تعلق می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۴۶۶

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت محصولات را در قالب 8 محصول استراتژیک طبقه‌بندی کرده است و فقط به محصولات استراتژیک ارز دولتی 4200 تومانی تعلق می‌گیرد و مشکلی نیز در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، برات قبادیان امروز، 7 شهریورماه در حاشیه افتتاح ناحیه صنعتی تخصصی - صنفی غیردولتی درودگران اهواز، اظهار کرد: به جای این‌که به بحث تحریم‌ها و مشکلات ارزی به چشم تهدید نگاه کنیم، باید آن‌ها را به دید فرصت بببنیم زیرا ایران یک کشور بزرگ است و بسیاری از موادی که از خارج کشور تامین می‌شود، امکان تولید در داخل را دارند.

وی با بیان این‌ که متاسفانه کمتر اعتماد به نفس پیدا کرده‌ایم تا در داخل روی پای خودمان بایستیم، افزود: اکنون تحریم ها یک فرصت است تا بتوانیم در داخل بر روی پای خودمان بایستیم. در کشور منابع بسیار خوبی را داریم و این فرصت را به ما می‌دهند تا بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اگر نگاه به داخل در وزارت صنایع و سایر وزارتخانه‌های کشور اتفاق بیافتد و فرهنگ سازی لازم در این زمینه صورت بگیرد، قطعا می‌توانیم بیش از 80 درصد از موادی را که از خارج تامین می‌کنیم، در داخل تولید کنیم.

قبادیان با بیان این‌ که به برخی از مسایل در داخل کشور کم توجهی و یا بی توجهی شده است، عنوان کرد: تحریم‌ها می‌تواند فرصتی را در کشور ایجاد کند تا از دانش بومی و مواد اولیه در درون کشور استفاده کنیم و آن زمان است که همه در می‌یابند که دیگر به خارج نیاز نخواهیم داشت.

وی با اشاره به بحث تخصیص ارز به بخش‌هایی که نیاز به واردات و تامین مواد اولیه از خارج وجود دارد، گفت: دولت محصولات را در قالب 8 محصول استراتژیک طبقه‌بندی کرده است و به محصولات استراتژیک ارز دولتی 4200 تومانی تعلق می‌گیرد و مشکلی نیز در این زمینه وجود ندارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: برای سایر محصولات نیز دولت دست روی دست نگذاشته است و ارز با قیمت بالاتر از 4200 تومان به منظور واردات مواد اولیه آن محصولات از سوی دولت تخصیص داده می‌شود.

قبادیان با اشاره به بحث دریافت مالیات از واحدهای تولیدی در کشور عنوان کرد: اگر مالیات گرفته نشود، امکان ارائه خدمات از سوی دولت وجود نخواهد داشت و مالیات یکی از منابع درآمدی دولت‌ها است.

وی با بیان این‌که گرفتن مالیات بی رویه از مردم کار درستی نیست، گفت: سختگیری در دریافت مالیات از مردم و واحدهای تولیدی به شکلی که بیشتر از حد باشد، کار درستی نیست و نباید این مساله اتفاق بیافتد. اصل دریافت مالیات را قبول داریم اما این کار باید با حساب و کتاب درست باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز