خبرگزاری کار ایران

بحرینی مقدم خبر داد:

تشکیل کارگروهی برای مواجهه با بحران تحریم ها در استان خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۳۴۶

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: در استان خوزستان با همت سازمان برنامه و بودجه و همچنین معاونت اقتصادی استانداری خوزستان برای مواجهه با تحریم ها و چنین بحران هایی کارگروهی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید علی بحرینی مقدم در نشست مشترک مدیران حوزه اقتصادی خوزستان که در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دغدغه بیشتر فعالان و بنگاه های اقتصادی در حال حاضر بحث نوسانات نرخ ارز و عدم ثبات در تامین سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری و تامین سرمایه در گردش است.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از واردات کشور، مواد اولیه و مواد واسطه ای برای تولید است، افزود: حوزه استانداری و معاونت اقتصادی استانداری خوزستان، حوزه سیاست گذاری کلی نیست، بلکه حوزه نظارت و هماهنگی است.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان تصریح کرد: بسیاری از زمان ها این سوء تفاهم پیش می آید که با توجه به مشکلات به وجود آمده برای بخش های مختلف، مداخله معاونت اقتصادی در آن بخش چه بوده است؟ در این زمینه تصور اینکه استانداری باید تصمیماتی اتخاذ کند تا مسایل و مشکلات کمتر شود و یا سیاستی بر خلاف سیاست های کلی اتخاذ کند، صحیح نیست زیرا حوزه استانداری هماهنگی و نظارت است و بسیاری از تصمیمات به صورت سیاست های کلی و متمرکز در سطح ملی اتخاذ می شوند.

بحرینی مقدم عنوان کرد: با خروج آمریکا از برجام و آغاز تغییرات در سیاست گذاری ها، بسیاری از رویه ها در کشور تغییر پیدا کرده است. شاید بسیاری از اقتصادان ها با سیاست های اتخاذ شده جاری در بحث دو نرخی شدن نرخ ارز مخالف باشند و شاید بسیاری نیز موافق این طرح باشند اما دولت بر حفظ یارانه ها اصرار دارد تا بتواند به نوعی کالاهایی اساسی را در کشور مدیریت و نظارت کند.

وی ادامه داد: از زمانی که سیاست های جدید ارزی اتخاذ شد، بسیاری از اقتصاددان ها اعتقاد داشتند تا نرخ ارز تک نرخی شود و یارانه ها به صورت مستقیم به مردم داده شود. در این زمینه من اعتقاد دارم که دولت قطعا تغییراتی را در سیاست های خود اعمال خواهد کرد زیرا همه تلاش دولت برای حفظ وضعیت موجود است.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: تا زمانی که ثبات نسبی به بازار ارز کشور باز نگردد و فضای کسب و کار فضایی متعادل نشود، جذب سرمایه گذار جدید ممکن نخواهد بود.

بحرینی مقدم ادامه داد: بسیاری از طرح هایی که در استان مصوب و حتی پرداخت تسهیلات برای آغاز به کار آن ها به مرحله نهایی رسیده است به دلیل نوساناتی که در بحث نرخ ارز به وجود آمد و باعث افزایش نرخ کالاها و ماشین آلات شد، عملا از سرمایه گذاری جدید باز ماندند. این مساله یک موضوع طبیعی است و تا زمان تثبیت نرخ ارز و بهبود فضای کسب و کار نیز این شرایط ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در استان خوزستان فارغ از سیاست های اتخاذ شده توسط دولت، با همت سازمان برنامه و بودجه و همچنین معاونت اقتصادی استانداری خوزستان برای مواجهه با چنین بحران هایی کارگروهی تشکیل شده است که ابعاد مختلف تحریم ها و تاثیرات منفی آن بر فضای کسب و کار استان در این کارگروه بررسی می شود و بسته های حمایتی و پشتیبانی لازم را در این زمینه ها ارائه خواهند داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز