خبرگزاری کار ایران

آخرین اقدامات برای ملزم کردن عراق به تامین حق آبه تالاب هورالعظیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۹۴۲

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان از آخرین اقدامات برای ملزم کردن عراق به تامین حق آبه تالاب هورالعظیم در بخش عراقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده بیان کرد: آتش سوزی گسترده در ۲ ماه اخیر در ۱۸۰ هزار هکتار از بخش عراقی تالاب هورالعظیم به صورت نقطه ای آغاز شده است که پس از شروع این آتش سوزی تشکیل جلسات مکرر ستاد بحران در شهرستان هویزه و مرکز استان و همچنین بازدیدهای مستمر از منطقه صورت گرفت.

وی افزود: عملیات اطفای حریق پس از پیگیری‌های مستمر و  با وجود تاخیری که دولت عراق در صدور مجوز پرواز برای بالگردهای آبپاش داد‌، چندین بار انجام شد که طی این عملیات ها بیش از ۴۰۰ پرواز توسط ۲ فروند بالگرد ابپاش و بیش از ۲۰ پرواز توسط هواپیمای بزرگ آبپاش انجام شد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: هر سه مرحله از عملیات اطفای حریق منجر به خاموشی شد اما به دلایل نامعلوم عمدی یا طبیعی مجددا بخش عراقی تالاب دچار آتش سوزی شد.

وی ادامه داد: از همان ابتدای کار تشکیل جلسه کارشناسی برای رهاسازی آب در ستاد بحران استان تشکیل شد که منجر به بازدید میدانی دستگاه های متولی و مشاور تالاب از هورالعظیم شد اما به علت وضعیت طبیعی تالاب و توپوگرافی هور امکان رهاسازی آب برای نمناک کردن عمق پنج تا ۲۰ کیلومتری هور در بخش عراق طبق نظر کارشناسان وجود ندارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز