خبرگزاری کار ایران

افتتاح پروژه برق‌‌رسانی به روستای پوز اسپید هندیجان

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۲۲۴

مدیر توزیع نیروی برق هندیجان گفت: برای برق‌ رسانی به روستای پوز اسپید هندیجان اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان هزینه شده است. روشنایی نیز برای سطح روستا پیش بینی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی، معاون فرماندار و بخشدار مرکزی به مناسبت هفته دولت پروژه بزرگ برق ‌رسانی به روستای دور افتاده پوز اسپید هندیجان  به بهره‌برداری رسید.

از زمانی که پروژه برق ‌رسانی در این روستا اجرایی شد بسیاری از اهالی که این روستا را ترک کرده بودند به یک باره همگی ضمن برگشت به روستا زمین‌های کشاورزی، دامپروری و منازل مسکونی خود را با جدیت تمام پیگیری کردند تا نظم و حریم آن‌ها را با دقت بیشتری مشخص کنند.

هر کجا که آب و برق باشد خود به‌ خود انسان‌ها برای سکونت در آنجا وارد می‌شوند و به سبب همین سکونت انسان، امکانات دیگری مهیا و فراهم می گردد. اکنون روستای پوز اسپید بعد از 40 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برق‌دار شد.

اکنون ‌که روستاهای هندیجان از جمله پوز اسپید از نعمت برق بهره‌مند شده‌اند؛ مشکل عمده دیگری وجود دارد، آن هم لوله‌ کشی آب شرب است که باید با همت مسئولان و صرف اعتبارات دیگری به بهره‌برداری برسد. در حال حاضر این روستا با تانکر آب ‌رسانی می‌شود.

یکی از دیگر مشکلات روستای پوز اسپید هندیجان جاده آن است که قبلاً توسط شرکت‌های نفتی مستقر زیرسازی شده اما اکنون نیاز به آسفالت دارد. قبل از نابودی زیرسازی و از بین رفتن سنگ‌ریزه‌های جاده لازم است مسئولان با پیگیری اعتبار آسفالت آن را جذب کنند.

مدیر توزیع برق هندیجان در آیین افتتاح پروژه برق‌ رسانی به روستای پوز اسپید اظهار داشت: مدیریت مصرف برق را باید انجام دهیم؛ به دلیل کمبود تولید برق و کم‌ بارشی امسال معضلات زیادی پیش آمد. با تدابیر شرکت برق و مدیریت مسئولان عالی نظام، خوزستان کمترین خاموشی را داشت.

اسماعیل شعبانی افزود: ما امسال در هندیجان کمترین میزان قعطی برق را داشته‌ایم که این مورد را با پیگیری مسئولان عالی کشور، مدیریت برق خوزستان، فرماندار هندیجان و همکاران ما در اداره برق توانستیم کمترین میزان قعطی را در استان خوزستان داشته باشیم.

وی بیان کرد: در این پروژه 4 کیلومتر برق فشار متوسط، 5/1 کیلومتر برق فشار ضعیف، 3 دستگاه ترانسفورماتور، روشنایی معابر روستا پیش‌بینی و انجام‌شده است تا اهالی این روستا بعد از سال‌ها از نعمت برق شهری بهره‌مند شوند.

افتتاح پروژه برق‌‌رسانی به روستای پوز اسپید هندیجان

افتتاح پروژه برق‌‌رسانی به روستای پوز اسپید هندیجان

 

انتهای پیام/
محمد مهدی صادقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز