خبرگزاری کار ایران

در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه عنوان شد؛

تاکید معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان بر تعامل بیشتر با اصحاب رسانه

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۲۸۱

در این نشست، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان بر تعامل ویژه با اصحاب رسانه در امر پیشگیری از وقوع جرم و پیشنهاد تشکیل کارگروه برای ارتقای آگاهی های عمومی با استفاده از ظرفیت رسانه ها تاکید نمود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، ظهر امروز، شنبه ۲۳ تیرماه، نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه، به منظور افزایش تعامل در ارتقای آگاهی های عمومی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، در محل مجتمع قضایی شهید باهنر اهواز، به همت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان برگزار شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان، عنوان کرد: با توجه به مسئله آسیب های اجتماعی مطرح در سطح کشور، مقام معظم رهبری در سال های اخیر، با برگزاری جلسات مهم در سطح مدیران عالی کشوری و سه قوه و سایر سازمان ها و دستگاه های ذی ربط، در سطح کلان و ملی، موضوعات مهم و مختلف و آسیب های اجتماعی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و وظایفی را به دستگاه های مربوط محول کردند. در سال گذشته معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان خوزستان، ۲۰ برنامه از برنامه های کشوری را در سطح استان اجرا کرد که طی بازرسی های به عمل آمده از سوی مدیران مربوطه کشوری، مورد تایید و تشویق قرار گرفت.

عبدالحمید امانت بهبهانی اظهار کرد: تعامل ویژه با اصحاب رسانه در امر پیشگیری از وقوع جرم، از اهداف مهم ماست؛ چرا که اصحاب رسانه از فرهیختگان جامعه بوده و زبان گویایی برای بیان آسیب های اجتماعی دارند و در جامعه مقبولیت داشته و مورد اعتماد مردم هستند. به همین سبب نیاز است که اصحاب رسانه زبان پیشگیری، بر اساس متدهای نوین را فرا بگیرند که بتوانیم از ظرفیت آن ها استفاده کنیم‌، از اینرو کارگاه هایی برای افزایش این دانش با حضور اساتید مجرب در نظر گرفته شده، که علاقمندان می توانند شرکت نمایند.

وی با مطرح کردن اینکه معاونت وقوع جرم از همه ی اصحاب رسانه  درخواست یاری دارد، افزود: پیشنهاد اصلی ما تشکیل کارگروه با کمک خبرنگاران و مدیران اصحاب رسانه تا اواخر این هفته می باشد که متشکل از ۱۵ نفر، اعم از خواهران و برادران، که ترجیحا گرایش های علمی در جهت آسیب های اجتماعی دارند و کمیته هایی ذیل این کارگروه برای ارتقا سطح آگاهی های جامعه در امر پیشگیری از وقوع جرم و آشنایی با زبان پیشگیری و در نهایت کاهش وقوع جرم، تشکیل شود و علاقمندان به این برنامه اعلام آمادگی کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان، در پایان از همه ی مسئولین استانی و بویژه افشارنیا، رئیس دادگستری استان خوزستان و جامعه فرهنگی و خبری و اصحاب رسانه تشکر کرد.

طی این نشست، برای ۳ برنامه زیر اعلام آمادگی شد:

۱_استفاده از ظرفیت رسانه های نوین

۲_ارتقا آگاهی های عمومی با استفاده از ظرفیت رسانه های مکتوب

۳_ کارگاه های پیشگیری از وقوع جرم برای خبرنگاران در مورد آسیب های اجتماعی.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز