خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان؛

افراد مستعد باید از سوی سران عشایر شناسایی شوند

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۰۰۲

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: برخی مجرمان انسان‌های باهوشی هستند که اگر در جامعه به صورت صحیح از استعداد آنان استفاده می‌شد، هرگز به عرصه جرم وارد نمی‌شدند و می‌توانستند برای جامعه مفید باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی در نشست با سران عشایر عرب استان، گفت: این افراد باید از سوی سران عشایر شناسایی و با به کارگیری در امور مهم، مورد تشویق قرار گیرند.

وی ادامه داد: رئیس یک طایفه باید با اعضای طایفه خود ارتباط صمیمانه داشته باشد و در جریان مشکلات آنان قرار گیرد. همچنین باید نشست‌های مشترک با سایر رؤسای طوایف و مسئولان برگزار کند.

حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی گفت: در ایام محرم، عزاداری برای امام حسین (ع) به تنهایی کافی نیست. مهم ان است که در این ایام و بعد از آن، درس‌های عاشورا و زندگی ائمه اطهار (ع) را به یاد آوریم و بر اساس آموزه‌های دینی‌مان رفتار کنیم. مبلغان دینی و مذهبی باید در خصوص آسیب‌های اجتماعی و راهکارهای پیشگیری از ان برای مخاطبین خود صحبت کنند.

وی افزود: یکی از وظایف مهم تشکیلات قضایی، مدیریت پیشگیری از وقوع جرائم است که باید با آگاهی‌افزایی به ویژه در زمینه حقوقی و آسیب‌های اجتماعی، به توانمند کردن مردم اقدام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی تصریح کرد: جرائم خاص محدود به استان خوزستان نیست اما گاهی بازتاب جرائم در رسانه‌ها موجب می‌شود که یک مسئله کوچک به ماجرایی بزرگ تبدیل شود.

وی از سران عشایر خواست تا با تشکیل نمایشگاهی، دستاوردهای خود در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرائم همچون طلاق و تیراندازی در مراسم را به سایر عشایر و طوایف نشان دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز