خبرگزاری کار ایران

دوره های آموزش «اخلاق حرفه‌ای» در دادگستری خوزستان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۶۱۰

سه دوره آموزشی «اخلاق حرفه‌ای» برای کارکنان قضایی و اداری دادگستری خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، این دوره‌های آموزشی به همت معاونت فرهنگی دادگستری و در شهرستان‌های اهواز و آبادان برگزار شد و بیش از 120 نفر در هر دوره شرکت داشتند.

مدرس این دوره آموزشی در ابتدای سخنان خود به معرفی کتاب‌هایی در زمینه شناخت فرهنگ ایرانیان پرداخت و گفت: دکتر فرامرز رفیع‌پور در کتاب «دریغ است ایران که ویران شود»، بسیار هوشمندانه، دانش محور، متقن و مستند به این موضوع پرداخته‌ است.

جان‌قلی ادامه داد: چهار حوزه اخلاق عبارتند از اخلاق درون شخصی، اخلاق بین شخصی، اخلاق شغلی و اخلاق سازمانی،  و رفتار ارتباطی باید مبتنی بر رعایت ارتباط در این چهار حوزه باشد. در غیر این صورت «من» حاکم می‌شود.

وی تصریح کرد: سرنوشت اخلاق در تعامل محیط و سازمان رقم می‌خورد و سلطه سازمانی، اخلاق را دستخوش تغییر می‌کند.

جان‌قلی گفت: وقتی می‌توان منابع انسانی را به عنوان راهبردی‌ترین عنصر سازمان معرفی کرد که با شناخت نیروی مناسب، وی را در جای مناسب قرار داد.

وی افزود: دانش، تجربه، مهارت، نگرش، وفاداری سازمانی، تعهد حرفه‌ای و خلاقیت از عناصر مناسب بودن منابع انسانی است.

جان‌قلی ادامه داد: مسئولیت‌پذیری شرعی، مسئولیت‌پذیری قانونی و مسئولیت‌پذیری حرفه‌ای سه خاستگاه مسئولیت‌پذیری است و هرکس می‌خواهد مسئولیتی را بپذیرد باید صلاحیت انجام آن را در خود ببیند یا سعی کند به وجود آورد. در غیر این صورت عمل نامشروعی انجام داده است.

وی گفت: اقدامات ما نسبت به دیگران، بستگی به انگاره ما نسبت به آنان دارد. مثلا در هنگام کار، به این بستگی دارد که نگاه ما به ارباب رجوع، مهمان است یا مزاحم.

جان‌قلی افزود: برای جبران عقب‌ماندگی‌های خود باید ابتدا این مسئله را باور و سپس برای جبران آن تلاش کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز