خبرگزاری کار ایران

توسط دادگستری این استان برگزار شد؛

دوره آموزشی شیوه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای هنرمندان خوزستانی

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۱۹۷

دومین کارگاه آموزشی «پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی» ویژه هنرمندان استان خوزستان در دادگستری استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، این کارگاه با هدف بیان ضرورت اهمیت امر پیشگیری توسط اقشار مختلف جامعه و آموزش شیوه ­های صحیح پیشگیری، توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان و با حضور هنرمندان این استان برگزار شد.

کاووسی، مدرس این دوره آموزشی گفت: هنرمندان جذابیت گفتاری و نوشتاری دارند و به واسطه این جذابیت، جایگاهی که دارند، مورد توجه مردم جامعه هستند. 

وی ادامه داد: هنرمندان علاوه بر این­که الگوهای رفتاری مخاطبان خود هستند، می ­توانند به عنوان پلی میان مردم و دولت­ ها عمل کنند چرا که اثرگذاری آنان بر مردم بالاست.

کاووسی افزود: آسیب­ های اجتماعی در هر جامعه ای حتی در جوامع ایده­ آل وجود دارد اما نباید فرصت داد که این آسیب ­ها به وضعیت بحرانی برسند.

وی گفت: در مسئله کاهش جرائم و آسیب ­های اجتماعی، با نگاه جرم ­انگارانه به هیچ موفقیتی نرسیدیم و نتوانستیم این مسائل را کاهش دهیم. پس بهتر است مفاهیم را تغییر داده و با نگاه پیشگیرانه و استفاده از ظرفیت­ های اقشار مختلف جامعه، وارد میدان شویم.

مدرس این کارگاه افزود: پرورش حس اعتماد به نفس و خودکارآمدی، حفظ شخصیت فرزندان و مشورت با آنان از راهکارهای عمومی برای پیشگیری از آسیب­ هاست اما اگر بخواهیم به صورت تخصصی به این مسئله بپردازیم، نیاز به روش ­های روانشناختی و جامعه شناختی است.

کاووسی گفت: گسترش برنامه ­های فرهنگی­ هنری­ اطلاع­ رسانی از طریق رسانه­ ها، گسترش کتابخانه ­های عمومی و ارتباط نزدیک میان نویسندگان با مردم، از روش ­هایی است که می ­تواند در این زمینه راه گشا باشد.

وی تصریح کرد: مدارس باید اتاق ­های فکر و خلاقیت داشته باشند و محتوای مطالب درسی با رشد فکری دانش­ آموزان تدوین شود و ارتقای این سطح فرهنگ، رسالت هنرمندان است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز