خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان تأکید کرد:

ضرورت اجرای حکم جلب محکومان متواری در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۷۸۴

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان بر ضرورت اجرای حکم جلب محکومان متواری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی در این‌باره افزود: یکی از برنامه‌های اولویتی اداره قضایی این معاونت پیگیری و رصد محکومین دستگیر نشده به خصوص جرایم مهم و امنیتی است که وقوع آن می تواند به سلامت روحی و روانی و امنیت مردم جامعه خدشه وارد کند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ همواره سلامت و امنیت دو نیاز اساسی انسان‌ها بوده و هر گاه یکی از این دو خدشه دار شود، زمینه وقوع اتفاقات ناگوار دیگر پدید می‌آید. از این رو در هر دو موضوع اصل بر پیشگیری گذاشته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی گفت: تسریع در اجرای مجازات و ضمانت اجرای آن ضامن عدالت کیفری است و برخورد قاطع و اجرای سریع احکام منطبق با موازین قانونی امری بسیار مهم و تأثیر گذار است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان افزود: از آنجاکه برخی محکومان به ویژه مجرمان جرایم خطرناک و خشن متواری، هیچ ترسی از ارتکاب مجدد جرم ندارند لذا جلب و جمع آوری این نوع از محکومان یک ضرورت قضایی و امری اجتناب‌ناپذیر است. علاوه بر این وقتی صحبت از حق باشد، محکومان جرائم دیگر نیز در این ردیف قرار می‌گیرند و با دستگیری آنان، زمینه احقاق حق محکوم‌علیه فراهم می‌شود.

وی گفت: بر همین اساس و با توجه به پیگیری های به عمل آمده از سوی این معاونت و تعامل تنگاتنگ دستگاه قضایی استان با دستگاه‌های مسئول، تاکنون تعداد قابل توجهی از محکومان متواری دستگیر و روانه زندان شده‌اند که امید است این روند به صورت مستمر ادامه ادامه یابد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز