خبرگزاری کار ایران

گلمرادی در گفتگو با ایلنا:

برنامه‌ی دولت دوم روحانی برای مردم روشن نیست/ لزوم تغییر و استفاده از مدیران کارآمد در سطوح کلان اقتصادی و مالی

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۸۷۵

نماینده مردم شهرهای ماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندر امام خمینی در مجلس شورای اسلامی معتقد است که دولت روحانی برخلاف دولت اولش فارغ از هر نتیجه ای، هدفمند بود و حل بحران هسته‌ای، تثبیت سیاست خارجی و ایجاد تعامل با کشورهای خارجی را هدفگذاری کرده بود، اما در دولت دوم خود، فاقد هدف و برنامه مشخص و روشنی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی گلمرادی در گفتگوی ویژه با این خبرگزاری در خصوص وضعیت نابسامان اقتصادی فعلی و اعتراضات مردمی در سطح کشور، گفت: مردم به دنبال یک پاسخ روشن برای پرسش‌های خود هستند، وقتی افق روشنی را متصور نیستند، دست به اعتراض می‌زنند و این اعتراض‌ها باید توسط دولتمردان شنیده شده و جدی گرفته شود.

این نماینده مجلس افزود: در دولت اول روحانی، مردم چون هدف دولت مبنی بر ایجاد تعامل با جهان خارج را درک کرده بودند و حرکات دولت را رصد می‌کردند، امیدوار بودند و آرامش نسبی داشتند، اما در حال حاضر، مشکلات عدیده، بخصوص در بخش اقتصادی و رفاه مردم از یک‌طرف و بی‌برنامگی دولت برای رفع این مشکلات از طرف دیگر، مردم را با یک ابهام و سردرگمی مواجه کرده و آنان مرتبا می‌پرسند، عاقبت چه خواهد شد؟ و وقتی پاسخی در عمل نمی‌یابند، دچار اضطراب و استرس شده و همین حالتِ غالب، در جامعه یک پریشانی روانی را ایجاد می‌نماید که باعث بدتر شدن اوضاع می‌شود. در این میان برخی جاهلانه و بعضا" آگاهانه نیز بدون در نظر گرفتن منافع ملی، به این شرایط دامن می‌زنند و در نهایت آب‌ها به آسیاب دشمنان این ملت سرازیر می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور، متأسفانه برای مردم قانع کننده نبود و هیچ افق روشنی را حتی در چند متری خود احساس نکردند. بنابراین روحانی باید جایگاه عمل را پیش از حرف قرار داده و با به‌کارگیری نیروهای تازه‌نفس و دارای دانش و ایده در جهت حل مشکلات موجود بجای سخن و شعار، حرکت کند تا مردم هم همپای دولت به‌سوی عبور از بحران فعلی، حرکت نمایند.

گلمردی اضافه کرد: با این باور که انسجام، همدلی و همگرایی شرط اساسی برای  مقابله با این بحران و برون رفت از این چالش ها می باشد،  متأسفانه چندصدایی در ارکان کشور، باعث یاس و شکاف بین جامعه و دولت گردیده و اعتماد را از بین برده است، بنابراین هیچ دولتی نمی‌تواند تا زمانی که این شکاف وجود دارد، مدعیِ رفع مشکلات باشد. وعده‌های کوتاه و درازمدت هم که توسط دولت داده می‌شود، کارساز نبوده و مورد مقبولیت مردم قرار نمی‌گیرد، چرا که لازمه آن، دیدن اقدامات عملی ملموسی در ساختار اجرایی کشور می باشد که تاکنون  هیچ تغییری در مناصب کلیدی دولت که عامل اصلی تغییرات می باشند را شاهد نیستند. لذا روحانی باید قدر اعتماد مردم به خودش را بداند و برای عبور از بحران‌های جاری، از حتی هم‌حزبی‌هایش در ارکان دولت نیز عبور نماید تا مجدداً مردم را در کنار دولت داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس‌جمهور باید به این مسئله واقف باشد که  کابینه وی کاملا مستأصل و سردرگم است و صرفا با تغییر یک یا دو وزیر، به‌جایی نخواهد رسید. لذا لازم است که ابتدا مجموعه‌های مالی و اقتصادی که تغییر در رأس آنان نیاز به تائید مجلس ندارند، در اولویت اقدامات روحانی باشد زیرا هدف همه‌ی ما، رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... در جامعه است و هر اقدامی برای رسیدن به این هدف، باعث حمایت از رئیس دولت می‌شود.

گلمرادی در پایان افزود: روحانی باید این نکته را نیز بداند که اختیارات او از اختیارات یک سرمربی فوتبال بیشتر است، یک سرمربی وقتی می‌بیند که تیمش نتیجه نمی‌گیرد، دست به هر تغییر مناسبی می‌زند، حتی اگر بازیکن خارج‌شده، از نزدیکانش باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز