خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد:

لزوم پاسخگویی مسئولان شبکه بهداشت در خصوص کمبودها در بیمارستان هندیجان

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۵۶۶

درخواست مردم هندیجان این است که: مسئولان شبکه بهداشت و درمان هندیجان در خصوص کمبودها، مشکلات وضعیت خدمات درمانی و بیمارستانی پاسخگوی مردم محروم هندیجان باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، این شهرستان با جمعیتی بالغ ‌بر 40 هزار نفر در جنوب شرقی استان خوزستان قرار دارد. این شهر بیش از سه هزار سال قدمت باستانی دارد.

در حال حاضر هندیجان یکی از شهرهای عقب ‌افتاده و محروم کشوراست که حتی خدمات درمانی درست و مناسبی ندارد. بیمارستان غول‌پیکر هندیجان در حال حاضر نتوانسته پاسخگوی مطالبات به‌حق مردم این شهر باشد.

بیمارستان هندیجان نیاز به امکانات و پزشک متخصص دارد.

پانزده سال از شهرستان شدن هندیجان می‌گذرد اما متأسفانه هنوز مردم در این خطه‌ی عقب‌ افتاده نتوانسته‌اند به آرامش واقعی برسند. دولت‌ها پشت سر هم می‌آیند و می‌روند اما مشکلات این شهر همانند چاه‌های نفت آن دست نخورده باقی‌ مانده است.

هندیجان، 70 کیلومتر با شهرستان ماهشهر یکی از نزدیک‌ترین شهرهای خوزستان فاصله دارد و مردم برای درمان باید همیشه در این جاده خطرناک و بی‌کیفیت تردد داشته باشند. اگر بیماریِ شخصی حاد باشد چگونه باید 70 کیلومتر راه را طی کنند تا بیمار خود را به مراکز درمانی برسانند.

در بیمارستان هندیجان امکانات لازم، تجهیزات و پزشکان متخصص وجود ندارد. همچنین کمبود پرستار نیز سبب شده که بیماران از این وضعیت ناراحت باشند. در برخی موارد اعلام ‌شده کارکنان بیمارستان و دیگر مراکز درمانی هندیجان باید اخلاق‌مداری خوبی را داشته باشند.

جاده هندیجان به ماهشهر خطرناک و بی‌کیفیت است.

رضا شعبانی یکی از فعالان اجتماعی هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این بندر، اظهار داشت: انتظار داریم مسئولان به مشکلات بهداشتی و درمانی هندیجان محروم توجه کنند. ما مردم از این وضعیت ناراضی هستیم.

وی افزود: بیمارستان هندیجان و دیگر مراکز خدمات درمانی نیاز به تجهیزات و امکانات دارند، این بیمارستان سونوگرافی، سی‌تی‌اسکن، اتاق عمل و دیگر امکانات مورد نیاز را ندارد.

سونوگرافی، سی‌تی‌اسکن، تست ورزش نیاز بیمارستان هندیجان

میلاد عناناتی یکی دیگر از فعالان اجتماعی هندیجان، اظهار داشت: این شهرستان مشکلات زیادی دارد که اگر مسئولان این مشکلات را رفع نکنند در آینده معضلات زیادی خواهند داشت.

وی افزود: واقعاً برای یک شهرستان که چنین مشکلاتی مانند: نبودِ پزشک متخصص، دستگاه تست ورزش، دندان‌پزشک، چشم‌پزشک، دارد، بسیار سخت و نگران ‌کننده است.

بنیامین موسوی یکی از شهروندان هندیجانی دیگر هم، اظهار داشت: اولین و مهم‌ترین بخش در یک شهر که مردم با آن سروکار دارند، بیمارستان و مسئله خدمات پزشکی است. بیمارستان از ارکان مهم یک شهر بوده و آن‌قدر مهم است که تمام کشورها به دنبال توسعه و پیشرفت در این بخش هستند.

وی افزود: مسئله پزشکی در هندیجان برمی‌گردد به تنها بیمارستانی که فرقی با یک ساختمان نیمه‌کاره ندارد. از این نظر که فقط برای درمان یک سرماخوردگی ساده توانا هستند. بیمارستان از بخش‌های زیادی تشکیل می‌شود که بیمارستان هندیجان فاقد بخش عمده‌ای از این مراکز است.

خبرنگار ما در تلاش جهت گفت‌وگو با ناصر حاتم زاده رئیس شبکه بهداشت و درمان هندیجان بود، که متأسفانه این تلاش بی‌نتیجه ماند.

 

انتهای پیام/
محمدمهدی صادقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز