خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان گفت:

مهمترین دستاورد برجام خروج از فصل هفتم شورای امنیت بود

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۰۶۴

استاندار خوزستان با یادآوری اثرات مثبت برجام برای کشور تصریح کرد: ما از برجام استفاده لازم را داشتیم؛ ما از فصل هفتم شورای امنیت خارج شدیم و این مهمترین دستاورد برجام بود چرا که هیچ کشوری وارد فصل ۷ شورای امنیت نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی استان با اشاره به عهدشکنی آمریکا در خروج از برجام، اظهار کرد: اگر چه این اقدام می‌تواند و ممکن است سختی‌هایی را برای ما داشته باشد اما از همین سختی ها می توانیم نهایت استفاده را بکنیم و ظرفیت‌های جدید ایجاد کنیم.

استاندار خوزستان افزود: از این نوع عملکرد ها از آمریکا سابقه زیادی داریم از سال ۱۳۳۲ که دولت قانونی و ملی مرحوم مصدق را به شیوه‌های کاملا اوباش گری و غیر دموکراتیک ساقط کردند تا اقدامات و تلاشهای زیادی که انجام دادند برای اینکه نظام ایران و کشور جمهوری اسلامی را با مشکل مواجه نمایند اما هر بار با لطف خدای تبارک و تعالی و همدلی و همراهی مردم این توطئه ها نقش بر آب شد.

شریعتی یادآور شد: این خصومت های آمریکا از اول انقلاب که مشکلاتی بود و نظام شکل نگرفته بود وجود داشت و در ادامه به هر کاری دست زدند و البته به مدد پروردگار مانند آن طوفان الهی که در طبس گرفتار شدند توفیق نداشتند با این وجود نمی‌گویم هیچ توفیقی نداشتند اما آنچه مد نظرشان بوده است بحمدلله حاصل نشده است و این می طلبد که ما در کنار هم و همدل باشیم و با برنامه‌ریزی صحیح و با اقتصاد مقاومتی و ملی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ملی و استانی با دعوت از همه نخبگان و همه سرمایه‌های انسانی ملی و استانی بتوانیم انشاءالله همدلی خود را بیشتر و بیشتر کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: جا دارد در همین راستا اگر کدورت ها و مشکلاتی در گذشته بوده است کنار بگذاریم و برای همراهی، همدلی، حفظ کشور و نظام، تلاش در جهت توسعه و گسترش و ادامه رشد اقتصادی کشور در کنار هم باشیم.

شریعتی با اشاره به موضع گیری صحیح از سوی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا موضوع خیلی خوبی و ارزشمندی گرفت و غیر از این هم انتظار نیست؛ بالاخره معاهدات بین المللی اگر این چنین با آن رفتار شود هیچ اعتمادی باقی نخواهد ماند.

استاندار خوزستان با یادآوری اثرات مثبت برجام برای کشور تصریح کرد: اگرچه ما از برجام استفاده لازم را داشتیم؛ ما از فصل هفتم شورای امنیت خارج شدیم و این مهمترین دستاورد برجام بود چرا که هیچ کشوری وارد فصل ۷ شورای امنیت نشده است که بعد بتواند به این صورت به سلامت از آن خارج شود و خوشبختانه برجام این دستاورد ارزشمند را برای ما داشت.

شریعتی اضافه کرد: با نگاه متعهدانه رئیس‌جمهور، دستگاه دیپلماسی، نظارت عالی مقام معظم رهبری برجام دستاورد اصلی اش که خروج از فصل هفتم شورای امنیت بود را برای ما داشت؛ برجام انزوای ما و اتحاد همه در مقابل ما را تبدیل به همراهی همه با ما و انزوای آمریکا و رژیم صهیونیستی کرد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا موضع‌گیری درست و مناسبی در قبال این عهدشکنی آمریکا داشت که برای ما ارزشمند است و ما باید تلاش کنیم جامعه جهانی با ما همراه باشد.

شریعتی عنوان کرد: پیام روحانی رئیس‌جمهور روشن، مقتدرانه، منطقی و با صلابت بود و به دنیا هم صداقت سیاست‌های ایران و ایستادنش به تعهد و وفای به عهد خود را نشان داد و ثابت کرد ما نسبت به دینمان و فتوای مقام معظم رهبری استوار و پایبند هستیم و به تعهداتمان عمل می کنیم و موجب شد ایران در نظام بین الملل به عنوان کشوری که اگر تعهدی کرد به آن پایبند است شناخته شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: کشورهای دیگری که داعیه ابرقدرتی و بزرگی دارند و باید از آنها تعهد و ایستادن نسبت به معاهدات دیده شود مشخص شد که چقدر خلف وعده می کنند و چقدر غیر قابل اعتماد هستند و انشاءالله گفتمان جهانی که با ایران تغییر کرده است و گفتمانی بر اساس حکمت، مصلحت و عزت است تداوم پیدا خواهد کرد و ما هم محکم و استوار بر این امر می مانیم و مسئولین و مردم در کنار هم برای توسعه، پیشرفت، عمران و آبادانی کشور از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و همه در کنار هم برای رشد و توسعه و رفاه ایران اسلامی تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز