خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار خوزستان صورت گرفت؛

پروژه آبرسانی به ۸ روستای الهایی از توابع اهواز

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۹۵۰

پروژه آبرسانی به ۸ روستای الهایی از توابع اهواز با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، جواد کاظم نسب الباجی و علی ساری نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنار از خوزستان، پروژه آبرسانی به 8 روستای الهایی از توابع اهواز با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، جواد کاظم نسب الباجی و علی ساری نمایندگان اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

استاندار خوزستان در مراسم افتتاح این پروژه با بیان اینکه امکانات سلامت و آموزش جزو زیرساخت های اصلی توسعه جوامع است یادآور شد: دسترسی به آب شرب سالم جزو اصلی ترین زیرساخت های توسعه در هر منطقه ای است و تلاش می‌کنیم در خوزستان مسیر بهبود کیفیت آب شرب را طی کنیم.

شریعتی افزود: در همین راستا طرح آبرسانی غدیر را تسریع دادیم؛ این طرح حداقل 6 هزار میلیارد تومان نیاز دارد که سال گذشته هزار میلیارد تومان هزینه کردیم و امسال هم بیش هزار میلیارد تومان هزینه خواهیم کرد همچنین در بخش آب روستایی اعتبار امسال بیش از دو برابر سال قبل افزایش داشته است.

استاندار خوزستان با یادآوری رنج سی ساله مردم روستاهای الهایی در فقدان آب شرب با وجود مجاورت با رودخانه دز تصریح کرد: در چنین موقعیت هایی که در این مناطق حضور می یابیم قبل از اینکه پروژه را افتتاح کنیم باید از مردم عذرخواهی کنیم چرا که چنین وضعیتی کم همتی ما را نشان می دهد و به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست که این منطقه در نزدیکی رودخانه دز از نعمت آب محروم باشد.

شریعتی ادامه داد: صبر این مردم عزیز قابل تقدیر است با این وجود ما مسئولان در این محرومیت ها مقصر بوده ایم نه نظام جمهوری اسلامی و این بی مسئولیتی، کم همتی و قصور ما مسئولان بوده است که این منطقه سی سال از این خدمت اولیه محروم بوده است.  

استاندار خوزستان اضافه کرد: مشابه این وضعیت هم در منطقه غیزانیه اهواز حکم فرما بوده است؛ منطقه ای که بیش از دویست حلقه چاه دارد اما آب شرب ندارد و چنین شرایطی به هیچ عنوان قابل قبول نیست به همین علت به مسوولان ذیربط تاکید کردم مسأله آب شرب غیزانیه حتما باید در سال 97 حل شود.

گفتنی است با افتتاح این پروژه 8 روستای الهایی از توابع اهواز شامل روستاهای سید سلمان، بامدژ، سیدناصر، حموله 1 و 2، ی یم معن، ظاهر، قاسم و نبی از نعمت آب شرب بهره مند شدند.

جمعیتی که از این طرح بهره مند می‌شوند 3 هزار نفر است.

اعتبار هزینه شده برای این پروژه 14 میلیارد تومان بوده است.

، 20 کیلومتر طول خط انتقال و 15 کیلومتر طول شبکه توزیع در این پروژه اجرا شده است.

این پروژه ابتدا در سال 1386 کلنگ زنی شد و پیشرفت آن با کندی زیاد همراه بود به طوری که تا سال 95 حدود 25 درصد پیشرفت داشت و حدود یک سال کاملا متوقف شده بود و به دنبال بازدید استاندار خوزستان از منطقه الهایی در شهریور ماه سال 95 و طرح درخواست اهالی برای آب شرب در دستور کار قرار گرفت و تسریع شد و امروز این وعده به سرانجام رسید.

بر اساس این گزارش منبع تامین آب این روستاها از رودخانه دز خواهد بود؛ مردم این روستاها با وجود مجاورت با رودخانه دز حدود سی سال از فقدان آب شرب رنج می بردند که خوشبختانه امروز ارائه این خدمت زیربنایی برای اهالی این روستاها محقق شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز