خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان گفت:

سخن گفتن یکجانبه مسئولان و شنونده صرف بودن شهروندان غلط است

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۱۲۸

استاندار خوزستان گفت: اقتدار در این نیست که اجازه ندهیم کسی اعتراض کند اقتدار در این است که هر نقدی و تخطئه و حتی تخریب هم ابراز شود، مسئولان مورد خطاب تحمل شنیدن آن را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اینا از خوزستان، نشست هم اندیشی استاندار خوزستان و مدیران و اصحاب رسانه در سالن جلسات مهمانسرای استانداری برگزار شد.

در ابتدای این دیدار مدیران خبرگزاری ها، نشریات و پایگاه های خبری به بیان پیشنهادات و دیدگاه های خود در زمینه های مختلف پرداختند و سوالاتی مطرح شد.

در ادامه غلامرضا شریعتی با اشاره به لزوم نقاد بودن رسانه ها، اظهار کرد: وظیفه ما است شنونده نقدها باشیم البته اصحاب رسانه هم باید مراقبت کنند یأس و ناامیدی به جامعه تزریق نشود.

استاندار خوزستان افزود: اقتدار در این نیست که اجازه ندهیم کسی اعتراض کند؛ اقتدار در این است که هر نقدی و تخطئه و حتی تخریب هم ابراز شود و مسئول مورد خطاب تحمل شنیدن آن را داشته باشد و این مسئله جزو لوازم دموکراسی است و نمی‌شود فقط ما مسئولان سخن بگوییم و دیگران فقط بشنوند و تمکین کنند که این وضعیت با هیچ مبنای عقلی و منطقه سازگاری ندارد.

شریعتی در مورد مشکل خودروهای اروندی توضیح داد: در خصوص خودروهای اروندی به جد پیگیری کردیم و وزیر صنعت، معدن و تجارت نامه نوشت مبنی بر اینکه مناطق آزاد مستثنی شوند اما متأسفانه این امر در کمیسیون اقتصادی رد شد و این مسئله را پیگیری کردم تا مجددا در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شود و امیدواریم تایید شود و امروز هم از دبیر محترم هیئت دولت پیگیری کردم و ایشان گفتند ظرف چند روز آینده در کمیسیون اقتصادی مطرح خواهد شد و سعی می‌کنیم دفاع کنیم و این موضوع را حل کنیم.

استاندار خوزستان در مورد بازدیدهای خود از مناطق مختلف یادآور شد: در این بازدیدها علاوه بر بازدید میدانی فکر کردن، برنامه ریزی کردن و تصمیم گیری با هم انجام می شود و وظیفه یک استاندار ارتباط مستمر با اقشار مختلف مردم و در عین حال بررسی محرومیت‌ها و مشکلات است.

شریعتی ادامه داد: دولت در این زمینه اهتمام ویژه دارد هم چنان که بودجه عمرانی استان از هزار و ۸۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ به ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ افزایش پیدا کرد و این رقم در سال ۹۷ به 2 هزار و 530 میلیارد تومان رسید و این در حالی است که برای همه استان ها به جز خوزستان بودجه سال ۹۷ به نسبت ۹۶ با کاهش مواجه بوده است و در سایر استان ها بودجه امسال نسبت به سال گذشته از ۳ درصد تا ۲۸ درصد کاهش داشته است با این وجود تنها بودجه استان خوزستان در کشور بوده است که امسال به نسبت سال گذشته به میزان حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است و این افزایش در سال ۹۶ به نسبت سال ۹۵ حدود ۹۸ درصد یعنی تقریباً دو برابر بوده است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: این اعتبارات منجر به شروع شدن پروژه های مختلف شده است و ما در مناطق مختلف سعی کردیم عدالت را رعایت کنیم؛ خوزستان در مقایسه با برخی استان ها درآمد سرانه بیشتری دارد اما این استان یک استان پر پتانسیل و به معنای واقعی کلمه زرخیز است.

شریعتی در مورد طرح های مهم آب و فاضلاب استان توضیح داد: در حوزه آب و فاضلاب کارهای زیادی شده است البته برخی به من توصیه کردند در این بخش ورود نکنم چون تاسیسات عمدتاً در زیر خاک ایجاد می شود و به آن صورت دیده نمی‌شود اما یکی از شاخص‌های توسعه داشتن آب شرب سالم و دفع بهداشتی فاضلاب است و باید به این مسئله توجه جدی کنیم برخی پروژه‌های ملی در استان داریم که اعتبار آن ملی است از جمله طرح آبرسانی غدیر در سال ۹۵  اعتباری که به طرح غدیر تخصیص یافت ۶۶ میلیارد تومان بود از مسئولان سازمان آب و برق سوال کردم پول مورد نیاز برای تکمیل این طرح چقدر است گفتند ۶ هزار میلیارد تومان در واقع در صورتی که اعتبار به همین منوال تزریق می‌شد تکمیل این طرح به سه سال زمان نیاز داشت.

وی تصریح کرد: مشکل آب و فاضلاب خوزستان را با رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور مطرح کردم و همچنین برای معتمدین رئیس‌جمهور توضیح دادم که منجر به آن شد رئیس‌جمهور در اسفند سال ۹۵ به مردم قول حل مسئله آب و فاضلاب خوزستان را دادند و به دنبال آن در سال ۹۶ مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص داده شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: برخی دیگر از پروژه ها مانند تصفیه خانه های فاضلاب اهواز به مبلغ ۹۶۰ میلیارد تومان فاینانس شده است و تلاش می کنیم امسال نیاز اهواز، دشت آزادگان، شادگان، آبادان، خرمشهر و روستاهای در مسیر را از آب کارون رفع کنیم و به صفر برسانیم آن را از کرخه تامین کنیم و در مرحله بعد از رودخانه دز که باکیفیت‌ترین آب است تامین نماییم و این طرح با افق ۴۰ تا ۵۰ سال آینده نیاز آب شرب را رفع می‌کند.

وی اضافه کرد: طرح آب شمال شرق استان هم اخیراً توسط وزیر نیرو کلنگ زنی شد به مبلغ ۴۰۶ میلیون یورو همچنین طرح جنوب شرق در مرحله مناقصه قرار دارد با اجرای طرح آب شمال شرق علاوه بر تامین آب شرب آب کشاورزی برای ۱۹ هزار هکتار از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری تامین می شود و زمینه اشتغال و توسعه پایدار در منطقه شمال استان را به دنبال دارد البته برای شمال استان ۵۲ هزار هکتار از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی در نظر گرفته شده است.

شریعتی در مورد پروژه ریلی اهواز به اصفهان توضیح داد: سال گذشته با تلاش زیاد موفق شدیم طرح راه آهن اهواز اصفهان را در قالب فاینانس آوریم و پیگیر هستیم کار بسیار بزرگی هست با مبلغ ۴ میلیارد دلار که تاثیر زیادی در رشد و توسعه گردشگری دارد.

استاندار خوزستان در خصوص سایر پروژه ها تصریح کرد: پالایشگاه گاز بیدبلند ۲ با مبلغ ۳ میلیارد دلار در دست انجام است فاز دوم پالایشگاه نفت آبادان سه میلیارد دلار است که در قالب فاینانس در حال انجام است پتروشیمی مسجدسلیمان با مبلغ ۸۵۰ میلیون دلار و پتروپالایش مسجدسلیمان به مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است همچنین سرمایه گذاری های بخش خصوصی و سایر بخش‌ها مانند فولاد رومینا دزفول، کربن فعال، کاغذسازی، نیروگاه ستاد اجرایی در آبادان، کارخانه قند دزفول و مرکز جامع سرطان اهواز در حال انجام یا پیگیری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز