خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت:

اجرای دو برنامه جدید در طرح اصلاح نظام اداری با هدف مقابله با فساد و ارتقای سلامت

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۶۲۲

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: برنامه اصلاح نظام اداری تا پایان سال 96 برای یک دوره 3 ساله به دستگاه ها ابلاغ شد و هدف از این برنامه مقابله با فساد و ارتقای سلامت اداری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور روز پنجشنبه 23 فروردین در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: از شریعتی استاندار تلاشگر و موفق استان خوزستان که زمینه ساز تشکیل جلسات امروز شدند تشکر میکنم؛ امروز مسائل مختلف حوزه اداری و مدیریت منابع انسانی استان در جلسات شورای راهبری توسعه مدیریت و شورای اداری مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون ریس جمهور افزود: برای اینکه نظام اداری کارآمد داشته باشیم باید ماموریت های دولت را به درستی انجام داده و پیش ببریم و این وظیفه به عهده این شورا است.

انصاری عنوان کرد: اصلاحات در نظام ادارای در دستور کار دولت های مختلف وجود داشت اما از برنامه اول توسعه تا کنون برنامه شفافی در خصوص اصلاح این نظام ارائه نشده است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور ادامه داد: در حوزه اصلاح نظام اداری موفق عمل نکردیم و سیستم ما عبارت از یک دستگاه بروکراسی بزرگ، تنبل و نابهره ور شده است.

معاون رئیس جمهور با مقایسه وضعیت ترکیب تحصیلی نیروهای شاغل  استان با کشور تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت تحصیلی در خوزستان بالاتر از متوسط کشوری است.

وی در خصوص طرح اصلاح نظام اداری توضیح داد: برنامه اصلاح نظام اداری تا پایان سال 96 برای یک دوره 3 ساله به دستگاه ها ابلاغ شد که این برنامه مجدد بازنگری و 2 برنامه به 8 برنامه قبلی اضافه  شد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور ادامه داد: دو  برنامه اضافه شده با هدف  مقابله با فساد و ارتقای سلامت اداری است و در همین راستا باید برنامه منظم و منسجم در سطح استان ها در جهت کاهش فساد به عنوان عامل کند شدن توسعه تدوین شود؛ همچنین آموزش شهروندان برای اینکه بدانند در صورت نقض حقوق خود چگونه و از چه طریق پیگیری نمایند در دستور کار قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در مورد موضوع دولت الکترونیک تصریح کرد: ما در بحث دولت الکترونیک در دنیا در جایگاه 120 هستم که تمام تلاش ما این است که به جایگاه 70 برسیم.

همچنین غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این نشست گفت: امروز نشست شورای راهبردی مدیریت توسعه استان تشکیل شد و گزارشی خدمت انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در حوزه های امور اداری و مدیریت نیروی انسانی ارائه شد و برنامه‌هایی که در استان در دست اقدام است و همینطور دغدغه هایی که در این زمینه وجود دارد و مشکلاتی که منجر به مهاجرفرست شدن استان شده است توضیح داده شد.

استاندار خوزستان افزود: این موارد همچنین موضوعاتی مانند دولت الکترونیک، طرح تحول اداری، افزایش بهره وری، مبارزه با فساد اداری و امثالهم مطرح و نقطه نظرات بیان شد که مقرر شد پس از عزیمت انصاری به تهران در جلسات کارشناسی این موارد بیشتر بررسی شود.

شریعتی خاطرنشان کرد: امیدواریم شرایطی فراهم نماییم که ایستایی و ماندگاری در استان افزایش یابد با افزایش بهره وری روند خروج نخبگان را کاهش دهیم و این ظرفیت برای کشور ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز