خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان گفت:

شرط توسعه، رشد نیروی انسانی ماهر و کارآمد است

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۹۲۵

استاندار خوزستان با تاکید بر تربیت نیروهای متخصص و با مهارت جهت جذب در صنایع استان و توسعه اشتغال گفت: شرط توسعه، رشد نیروی انسانی ماهر و کارآمد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در مراسم کلنگ زنی پروژه توسعه، نوسازی، بهسازی و تجهیزات کارگاههای الکترونیک، برق، ساختمان و تاسیسات دانشکده فنی و حرفه ای دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: صنایع فقط به نیروی متخصص نیاز ندارند بلکه نیروها باید مهارت و تکنیک لازم را داشته باشند تا طراحی و مهندسی ها را بتوانند اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه مهارت افزایی پروژه های بزرگی در استان داریم، عنوان کرد: بعضا با انتقاداتی مواجه می شویم که چرا از نیروهای بومی استفاده نمی شود و صاحبان کار نیز می گویند نیروهای ماهر در استان وجود ندارد؛ بنابراین لازم است بیشتر در توسعه نیروهای انسانی کار کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: آموزش های فنی حرفه ای نقش اساسی در تربیت نیروی ماهر دارد. نخستین  آموزشکده های فنی حرفه ای کشور در خوزستان ایجاد شده اما متاسفاه به دلیل 8 سال جنگ و عواقب پس از آن در استان های دیگر گسترش پیدا کرد.

شریعتی افزود: اگر بنا است پروژه های دیگر همانند غرب و شرق کارون در حوزه نفت توسعه دهیم تا اشتغال ایجاد شود، باید شرایط لازم را برای مهارت افزایی و آموزش را برای جوانان فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: از آنجایی که آموزشکده ها کار تخصصی انجام می دهند ضرورت دیدیم به توسعه آموزشکده ها کمک کنیم و نیروهای ماهر تربیت کنیم.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: برای توسعه آموزشکده های تخصصی فنی حرفه ای در خوزستان، امروز تفام نامه ای منعقد شد که 3 میلیارد تومان را دانشگاه شهید چمران اهواز و 7 میلیارد تومان از اعتبارات استان تامین می شود. بعد از به نتیجه رسیدن تفاهم نامه اهواز برنامه داریم تفاهم نامه های دیگری برای شهرستان های دیگر داشته باشیم و شرایط را برای کسانی که از هنرستان ها فارق التحصیل می شوند فراهم کنیم تا وارد آموزشکده های فنی حرفه ای شوند و مهارت های تخصصی یاد بگیرند و وارد بازار کار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز