خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان خوزستان خبر داد:

کشفیات 80 درصدی جرایم خشن در استان خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۴۱۸

فرمانده انتظامی استان خوزستان، از کشفیات 80 درصدی جرایم خشن در سال 96 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سردار حیدر عباس زاده گفت: اکثر شاخص های امنیتی در استان بهبود پیدا کرده و وضعیت قابل قبولی دارند؛ در نظر سنجی های انجام شده احساس امنیت بین مردم نیز درصدی ارتقاء پیدا کرده است.

وی افزود: مردم در برخی جرایم مثل تیراندازی ها، سرقت های به عنف و سرقت های مسلحانه، نگرانی هایی داشتند که نیروی انتظامی با برنامه ریزی و راهکارهای مناسب تلاش های بسیار خوب و ارزشمندی به ویژه در حوزه کشفیات جرایم انجام داده است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که بر اساس تجارب باعث کاهش جرایم و ارتقاء افزایش احساس امنیت می شود، کشف جرم است، تصریح کرد: نیروی انتظامی با تلاش های شبانه روزی اقدامات بسیاری در این راستا انجام داده اند.

وی ادامه داد: در جرایم خشن که 80 درصد کشفیات داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد کشفیات جرایم افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی خوزستان در خصوص تیراندازی ها غیرمجاز گفت: در این حوزه نیز تلاش های بسیاری انجام شده ، 10 درصد کاهش تیراندازی ها نسبت به سال گذشته داشته ایم و در مقایسه با سال قبل 274 درصد افزایش کشف تیراندازی ها  داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه در مقایسه با سال گذشته 14 درصد افزایش کشفیات سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز داشته ایم، گفت: در زمینه کشفیات سرقت ها تلاش خوبی انجام شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش کشفیات سرقت ها را در سطح استان شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به توقیف 132 خودروی حامل مواد مخدر در استان، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا این لحظه 6 تن و 249 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد افزایش و در این خصوص 290 قاچاقچی شناسایی و دستگیر شده اند.

سردار عباس زاده با اشاره به کشف 971 هزار و 785 عدد انواع مواد محترقه پرخطر و کم خطر در سال جاری گفت: در مقایسه با سال گذشته 327 درصد افزایش داشته ایم و برای ماموریت چهارشنبه آخر سال با سازمان های امدادی وخدماتی، سپاه و بسیج تعاملات خوبی انجام شده است.

وی در ادامه به تماس های مردمی با سامانه مردمی (فوریت های پلیسی) 110 اشاره کرد و گفت: در سال جاری کل تماس های فوریت های پلیسی 250 هزار و 737 فقره بوده که 179 هزار و 43 فقره آن عملیاتی بوده وهمکاران در مأموریت هایی که مردم ما را فراخوان کرده اند، حضور یافته و به وظایف مربوطه پرداخته اند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه سامانه 197 بیانگر نظارت مردم بر عملکرد پلیس است، گفت: ما از این سامانه برای صحت عمل و سلامت اداری دستگاه بهره برداری بالایی می کنیم.

وی در خصوص تمهیدات چهارشنبه آخر سال گفت: بلوک بندی مراکز تجمعات در کلیه شهرستان ها واستقرار پلیس با همکاری بسیج و سایر دستگاه های امدادی و خدماتی برنامه ریزی و هماهنگی مطلوبی انجام شده است.

سردار عباس زاده در ادامه اذعان داشت: در چهارشنبه آخر سال ایجاد محدودیت های ترافیکی و کنترل خط سیر و ارتباط ترافیک شهری در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان در خصوص اقدامات ایجابی گفت: حضور کارشناسان انتظامی در مدارس و ارائه آموزش به دانش آموزان در جهت کاهش آسیب های چهارشنبه آخر سال و توزیع 40 هزار عدد بروشور در مدارس و نصب بنر در سطح میادین و مسیر های پر تردد شهری از دیگر اقدامات ایجابی است که در آستانه چهارشنبه آخر سال انجام شده است.

وی در ادامه گفت :تعامل با صدا وسیما برای اطلاع رسانی در جهت آگاه سازی خانواده ها از حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال در قالب پخش فیلم، انیمیشن، تراک های صوتی و پوشش خبری از دیگر اقدامات اثر گذار پلیس در کاهش صدمات خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز