خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری خوزستان تأکید کرد:

لزوم فرآهم ‎آوری امکانات گردشگری از سوی تشکل‎ های صنفی

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۹۹۷

معاون گردشگری خوزستان با بیان اینکه استان خوزستان قابلیت مطرح شدن بیشتر در حوزه گردشگری را داراست، گفت: این امر مستلزم آن است که تشکل‎ های صنفی گردشگری‎ به صورت مستقیم با گردشگران در ارتباط باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد علی خلیلی در نشست هم‎اندیشی اداره ‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اعضاء تشکل ‎های گردشگری استان که ظهر امروز (شنبه 12 اسفندماه 96) در سالن کنفرانس هتل پارس اهواز برگزار شد، با اشاره به این‎که هیج مقصد گردشگری در دنیا رونق پیدا نخواهد کرد؛ مگر آنکه همه عوامل جامعه میزبان با تعامل و هم‎پوشانی، بتوانند ارائه خوب و مثبتی از ظرفیت ‎های گردشگری داشته باشند، افزود: جامعه میزبان شامل بخش دولتی، بخش خصوصی، بخش عمومی و بخش مردمی است.

او با بیان اینکه وظیفه اصلی بخش دولتی، سیاست ‎گذاری، برنامه‎ریزی، سازماندهی و نظارت بر اوضاع صنعت گردشگری است، گفت: باتوجه به ماهیت چند وجهی صنعت گردشگری، وقتی نام بخش دولتی به میان می‎آید، منظور تنها اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیست؛ چرا که گردشگری با محیط‎ های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی و زیست ‎محیطی در ارتباط است و تمام دستگاه ‎هایی که در این حوزه‎ها فعالیت می‎کنند، به نوعی بر صنعت گردشگری تأثیرگذار هستند.

معاون گردشگری خوزستان اضافه کرد: چنانچه بخش دولتی وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد، زمینه و بستر برای فعالیت بهتر و مؤثرتر حوزه تصدی‎گری در بخش گردشگری فرآهم می‎آید.

او تصریح کرد: با درایت مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان و باتوجه به این‎که ما در استان دارای شهر های برخوردار خوبی همانند دزفول، شوش، شوشتر، اهواز و ماهشهر در زمینه ظرفیت‎ های گردشگری شهری هستیم، چنانچه بتوانیم توانمندی‎ها و امکانات شهرداری‎ها را به این حوزه معطوف کنیم، بخش‎ های عمومی خواهند توانست خدمات مطلوبی را به خصوص در ایام نوروز به گردشگران ارائه دهند.

خلیلی بخش‌ های مردمی را شامل یک سری انجمن‌ها، سمن‌ها و تولیدکنندگان کالا و خدمات که به صورت حرفه‎ای فعالیت می‎کنند، عنوان کرد و افزود: باید جامعه میزبان نگاه واحدی به حوزه صنعت گردشگری در قالب هم‎پوشانی، تعامل، همفکری و همراهی داشته باشد تا آن جامعه را به عنوان یک مقصد گردشگری رونق دهد.

وی خاطر نشان کرد: استان خوزستان باتوجه به ظرفیت ‎های بی‎بدیلی که در زمینه آثار تاریخی، فرهنگی، طبیعی و تنوع اقوام دارد می‎تواند بیش از این‎ها در حوزه گردشگری مطرح شود، تا از قافله برخی استان‎ها عقب نماند و این مستلزم آن است که تشکل ‎های صنفی گردشگری‎ که به صورت مستقیم با گردشگران در ارتباط هستند، بستر و امکانات را فرآهم آورند.

معاون گردشگری خوزستان با تأکید بر استفاده از فرصت نوروز برای معرفی بهتر خوزستان به گردشگران نوروزی در راستای رونق صنعت گردشگری در استان، گفت: باتوجه به موقعیت جغرافیایی استان خوزستان در جنوب غربی کشور، استان در ایام نوروز بیشترین حجم تردد سفر های داخلی را دارا است و براساس ارزیابی ‎های سال‎ های گذشته میانگین اقامت هر گردشگر نوروزی بین 5/2 تا 3 شبانه‌روز است که این فرصت مناسبی است تا فعالان حوزه گردشگری استان بتوانند در کنار یکدیگر و با ارائه خدمات مطلو‎ب به مسافران و گردشگران، به نوعی آن‎ها را به عنوان یک پیک در نظر بگیرند تا با جلب رضایت نسبی آن‎ها  موجبات سفر دوباره آن‎ها را در نیم‎سال دوم فرآهم آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز