خبرگزاری کار ایران

ایزدی در نشست با تشکل ‎های مردم ‎نهاد:

باید با برندسازی، مسیر توسعه خوزستان را مشخص نمود

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۶۰۳

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: باید برای خوزستان، با این همه دارایی برندسازی کرد و مسیر توسعه آن را مشخص نمود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علیرضا ایزدی در نشست با تشکل‎ های مردم ‎نهاد خوزستان که در سالن جلسات اداره‎ کل میراث فرهنگی استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تشکل ‎های مردم‌ نهاد، اظهار کرد: خوشبختانه امروز سمن‌ها در همه حوزه‌ها رسمیت پیدا کرده‎اند و به سالم‌ سازی جامعه کمک می‌کنند.

او با بیان این‎که سازمان‌ های مردم‎ نهاد حلقه رابط مردم و دولت بوده و نقش کلیدی در توسعه پایدار دارند، افزود: این تشکل‎ها می‎تواند علاوه بر ایجاد همدلی و همبستگی بین مردم و مسئولان، بازوی توانمندی نیز برای دولت باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: ضرورت حضور تشکل‎ها در انجام امور به صورت جدی، امروزه بیش از پیش حس می‎شود. حضور به جا و مقتدر سمن‎ها ضامن توسعه بینش جامعه در خصوص فرهنگ مهمان پذیری و گردشگری است.

او بر نشان دادن بیشتر زیبایی‎ های خوزستان تأکید کرد و گفت: خوزستان از قابلیت‌ های بالایی در بخش گردشگری برخوردار است و باید تلاش شود تا مدت ماندگاری مسافران در استان افزایش یابد.

ایزدی با اشاره به اهمیت برند سازی برای استان، افزود: باید برای خوزستان با این همه دارایی  برندسازی کرد و مسیر توسعه آن را مشخص نمود. 

او اضافه کرد: با هم‎ فکری و تعامل می‎توان اراده کرد و تغییر ایجاد کرد. تعامل‎ها و برنامه ‎ریزی‎ها اگر اتفاق بیفتد، می‎توان کار های اساسی برای پیشبرد برنامه‎ها صورت داد.

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان درباره اهمیت تشکل‎ های مردم نهاد، تصریح کرد: خوشبختانه امروز سمن‎ها در حوزه میراث فرهنگی رسمیت پیدا کرده و مشارکت تشکل ‎های مردم ‎نهاد به صورت انجمن و تشکل‎ های دوستداران میراث فرهنگی در دستور کار اداره‎کل ما قرار دارد. من نیز تمایل به همکاری با سمن‎ها دارم و سبقه کاری من نیز این را نشان می‎دهد.

او در ادامه بیان کرد: از تشکل‎ های مردم ‎نهاد می‎خواهم که هم از نظر تئوریک هم از نظر عملی به ما کمک کنند.

ایزدی افزود: در این راستا اهل تعامل و نقد هستم اما آن تعامل و نقدی که به سمت و سوی سازندگی باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد: روند فعالیت تشکل ‎های مردم‎ نهاد حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اگرچه رضایت‎ بخش است؛ اما هنوز باید با تلاش مضاعف در این زمینه اقدامات مؤثرتری انجام دهیم. 

در این نشست همچنین تعدادی از مسئولان و اعضای تشکل‌ های مردم‌ نهاد به ارائه نظرات و پیشنهاد هایی نظیر احیای میراث فرهنگی استان، اهمیت و جایگاه سمن‎ها در توسعه سازمان‎ های دولتی، راه‎اندازی خانه ‎سمن‎ها در اداره ‎کل، تقویت انجمن‎ها و احیای برخی موزه‎ها پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز