خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان خبر داد:

خدمات‌رسانی روانشناختی تیم بهداشت روان هلال احمرخوزستان در سرپل ذهاب و روستاهای تابعه

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۳۵۱

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: تیم بهداشت روان و مداخلات روانشناختی این جمعیت در منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب کرمانشاه مستقر و خدمات حمایت روانی ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی خدادادی با اشاره به ضرورت حضور تیم های حمایت روانی در مناطق زلزله زده اظهار کرد: مداخلات روانشناختی بلافاصله پس از غربالگری و شناسایی افراد آسیب دیده در مناطق زلزله زده آغاز شد.

وی با بیان اینکه کودکان در حوادث بیشتر از بزرگسالان در معرض اختلالات سلامت روان از جمله «اختلال سوگ» قرار دارند، افزود: اختلال سوگ، نوعی اختلال سلامت روان همراه با علائمی مانند ترس و اضطراب بر اثر از دست دادن یکی از اعضای خانواده محسوب می شود که در مناطق زلزله زده غرب کشور به کرات مشاهده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان بیان کرد: از حدود 5 روز پیش، یک تیم 12 نفره متشکل از 6 روانشناس و کارشناس بهداشت روان، 2 مددکار و 4 نفر عوامل تدارکاتی در روستای جلالوند از توابع سرپل ذهاب مستقر شدند و به ارائه خدمات حمایت روانی به مردم منطقه پرداختند.

خدادادی گفت: تیم حمایت روانی خوزستان پس از استقرار در روستای جلالوند علیا، ارزیابی مجدد خود را از ده روستا به لحاظ واکنش ها و مشکلات روانشناختی آغاز و پس از آن در این روستا و روستاهای مجاور اقدام به ارائه خدمات روانشناختی و مددکاری به بازماندگان به ویژه گروه های آسیب پذیر از جمله کودکان، زنان و سالمندان کرد.

وی تصریح کرد: این اقدامات شامل غربالگری و تخلیه روانی به صورت انفرادی و گروهی و تشخیص مشکلات و اختلالات روانی و رفتاری بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با بیان اینکه آمار ساکنین روستاهای تحت پوشش این مداخلات بالغ بر 1235 نفر هستند، اظهار کرد: تاکنون به صورت فردی به 30 فرد آسیب دیده ارائه خدمت شده و 255 نفر نیز به صورت گروهی از خدمات تیم حمایت روانی هلال احمر خوزستان بهره مند شده اند.

خدادادی با اشاره به انجام مشاوره و خانواده درمانی، تخلیه روانی و مشاوره انفرادی و گروهی اضافه کرد: همچنین تاکنون بیش از 540 بسته بهداشتی بین افراد آسیب دیده به ویژه زنان و کودکان، 100 بسته اسباب بازی بین کودکان 3 تا 10 سال و دویست تخته پتو بین سالمندان و زنان تازه زایمان کرده توزیع شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز