خبرگزاری کار ایران

امروز و با حضور مدیرکل ارشاد برگزار شد؛

جلسه هم اندیشی ارشاد با مدیران موسسه‌های آموزش و شرکت های سینمایی خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۴۱۷

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در جلسه هم اندیشی که امروز چهارشنبه با مدیران موسسه‌های آموزش و شرکت های سینمایی در تالار اجتماعات اداره کل برگزار شد، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تا جایی که در توان دارد آماده حمایت از فعالیت های سینمایی استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد جوروند با اشاره به اهمیت هنر و صنعت سینما به عنوان یک جریان فرهنگ‌ساز، گفت: انتظار داریم فعالان حوزه سینما با همکاری معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رویدادهای سینمایی بیشتری پیشنهاد دهند.

وی با نگاهی به موضوع‌های پیشنهادی برای برگزاری جشنواره سینمایی بیان داشت: پیشنهاد می کنم جشنواره­‌ای با محوریت فیلم صنعتی در استان برگزار شود، زیرا که تصویر خوزستان چه در فیلم­ های مستند و چه فیلم های داستانی کوتاه و بلند به عنوان مهمترین استان صنعتی کشور بسیارمتفاوت بوده­ است.

جوروند در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در بخش آموزش و برگزاری رویدادهای سینمایی، اداره کل می تواند حمایت هایی را ارئه دهد ولی حمایت از تولید جزء وظایف و اختیارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و عهده دار آن بخش خصوصی است.

در پایان، جوروند با تاکید بر نیاز استان به فعالیت­ های بیشتر سینمایی و ضرورت اهتمام بیشتر به هنر سینما، گفت: امیدوارم حضور هنرمندان موسسه­‌ها و شرکت های سینمایی در کنار متولیان امور فرهنگی و به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و فعالیت مشترک این دو قطب فرهنگی - هنری نقطه عطفی در پیشرفت سینمای استان باشد.

در این نشست ناصر چنانی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به برخی شرایط و مشکلات موجود در حوزه سینمایی استان، گفت: مشکلی که نه تنها در حوزه سینمایی بلکه در بخش هنری به طور عموم نمایان است، نبودِ یک گفتمان واحد و وحدت رویه است که ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه‌­ها و شرکت­های سینمایی و کلیه فعالان سینمایی سعی در برقراری این وحدت و ایجاد شرایطی برای همگام سازی و تحقق پیشرفت هستیم.

چنانی با تاکید بر عزم اداره کل در حل برخی مشکلات موسسه­‌های آموزشی خاطر نشان ساخت: تعامل، شفاف سازی و حسن نیت در ایجاد این تعامل، اولین مرحله برای غلبه کردن بر معضلات و حرکت به سوی پیشرفت است و امیدوار شد که آینده سینمای خوزستان با توجه به سیاست­‌های اتخاذ شده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوید بخش و امیدوار کننده است.

این جلسه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، معاون هنری اداره کل، روسای ادارات اهواز، هویزه و باغملک و نیز عده‌ای از فعالان حوزه سینما در استان ، موسسه ها و شرکت های سینمایی برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز