خبرگزاری کار ایران

نماینده ویژه مجلس در استان خوزستان:

فروش بنزین ۱۰۳۵ تومانی به مردم هندیجان خلاف قانون است/شرکت پخش تخلف می‌کند

نماینده شهرهای جنوبی خوزستان در مجلس شورای اسلامی، در جلسه شورای اداری شهرستان بندر هندیجان، اظهار داشت: هندیجان با قدمتی سه‌هزارساله، نسبت به شهرستان‌های دیگر استان خوزستان وضعیت بدی دارد. متأسفانه این شهر خیابان، منظره، فضای سبز درستی ندارد و این مشکلات نشان‌گر ضعف و سوء مدیریت در این شهرستان را نمایان می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از هندیجان، علی گلمرادی، افزود: مسئولان برای حل مشکلات استان باید روحیه انقلابی و جهادی داشته و به کارها سرعت ببخشند. با پیشرفت‌های علمی و فنّاوری و داشتن سرمایه‌های عظیم، وجود مشکلات آب شرب در هندیجان برای هیچ‌کس قابل‌قبول نیست.

نماینده ویژه مجلس در استان خوزستان، بیان کرد: کشاورز به‌جای کشاورزی و تولید محصول باکیفیت برای کشور، باید وقت خود را صرف رهاسازی آب و تأمین حق آبه ی رودخانه، از مسئولان کند. یعنی هیچ‌چیز برجای خود نیست. مسئولان باید به فکر مردم و کشاورزان باشند نه اینکه کشاورز دنبال مسئول بدود.

وی گفت: در سدسازی‌های اخیر، مسئولان کاری کردند که کشور و مردم به عقب برگشته‌اند و گره کار آن‌ها باز که نشده بلکه بدتر هم شده است. درگذشته مردم مشغول کشاورزی بودند و مسئولان کار خود را انجام می‌دادند، اما مسئولان می‌خواستند آب را مدیریت کنند متأسفانه کاری کردند که مردم و کشاورزان گرفتار سدهای عدیده شده‌اند.

وی عنوان کرد: در هندیجان مشاغلی همچون کشاورزی وجود دارد که سابقه هزاران ساله داشته که انشالله در یک جلسه ویژه، مشکلات کشاورزی را با حضور مسئولان ملی و استانی بررسی خواهیم کرد تا مشکلات امسال برای سال آینده نماند.

نماینده مردم ماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندر امام، افزود: کشاورزان اعلام کرده‌اند سد «چم شیر»، مشکلات و خشکی رودخانه زهره را بیشتر می‌کند، این سد نباید احداث شود، تنها را نجات رودخانه زهره تخریب سدها و کانال‌های غیره قانونی است.

نماینده ویژه مجلس در استان خوزستان بیان کرد: مسئولان که نتوانسته‌اند اشتغال ایجاد کنند حداقل شغل‌های مردم را با سوء مدیریت نگیرند و بگذارند مردم با خیال آسوده زندگی کنند. این‌قدر به فکر سدسازی نباشند.

وی گفت: در سطح حوزه انتخابیه، این حق مردم هندیجان است که از ظرفیت گمرک بندر تجاری سجافی و کالای مبادلات مرزی استفاده کنند در برخی مواقع مسئولان برای راحتی کار خود سیاست‌های کلان نظام را به‌طور دیگری تفسیر و عمل می‌کنند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص قاچاق کالا فرمودند: با کانتینر و میلیاردی قاچاق نشود و جلوی محموله‌های بزرگ قاچاق گرفته شود و ایشان نفرمودند که با کول برها و افرادی که برای معیشت خود کالایی را جابجا می‌کنند برخورد کنند و بعد به مقامات بالا گزارش کنند که ما قاچاق را کنترل کردیم.

وی افزود: در دیدار رئیس‌کل گمرکات کشور، چند مورد از اقلام جهت مبادلات مرزی در گمرک هندیجان مصوب شد که با تجار همکاری شود و مسیر ورود و خروج، طبق قانون گمرکات عملیاتی شود.

نماینده ویژه مجلس در استان خوزستان بیان کرد: در جایگاه‌های سوخت، بنزین لیتری ۱۰۳۵ تومان به صیادان فروخته می‌شود که خلاف قانون بوده، پیگیری می‌کنیم تا ببینیم ماجرا چه بوده است.

گلمرادی گفت: نباید از صیادان جهت بنزین بیش از ۱۰۰۰ تومان دریافت شود این با قانون تضاد دارد وقتی در تمام کشور سوخت یکسان‌سازی شده چرا در هندیجان بنزین لیتری ۱۰۳۵ تومان به مردم فروخته می‌شود.

وی عنوان کرد: فروش بنزین ۱۰۳۵ تومانی با بهانه‌های واهی چون جایگاه ساحلی و غیر ساحلی به مردم محروم هندیجان خلاف قانون بوده و مسئولان شرکت پخش باید پاسخگو باشند. شرکت پخش در حال تخلف است و باید این موضوع به جد پیگیری شود.

علی گلمرادی افزود: در بهداشت و درمان هندیجان ما وضعیت خوبی نداریم و بیمارستانی به این بزرگی، توانایی لازم جهت ارائه خدمات مناسب به مردم را ندارد. اما ما پیگیری‌های لازم را انجام داده و اعتبارات خوبی برای بیمارستان گرفته‌ایم.

نماینده ویژه مجلس در استان خوزستان بیان کرد: در خصوص مشکلات هندیجان جلسات مهمی با وزیر بهداشت و وزیر کار داشته‌ایم که فقط مشکلات هندیجان را موردبررسی قرار داده‌ایم؛ و یکی از نتایج آن احداث درمانگاه تأمین اجتماعی در این شهرستان خواهد بود.

 

کد خبر : ۴۶۲۰۷۰