خبرگزاری کار ایران

نماینده ماهشهر در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

هیچ سازمانی حق اخراج کارگران بومی را ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۸۸۶

نماینده مردم ماهشهر در مجلس، در واکنش به گزارش ایلنا تحت عنوان «تعدیل نیرو و دیوار کوتاه کارگران بومی» گفت: به تمام سازمان‌ها و شرکت‌های حوزه انتخابیه اعلام می‌کنم تحت هیچ شرایطی حق اخراج نیروهای بومی را ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام‌خمینی، علی گلمرادی در این گفت‌وگوی اختصاصی عنوان کرد: وقتی شرایط زندگی خود را با میانگین حقوق ۴ تا ۵ میلیون تومان که همسرم هم شاغل است و از خانه‌ سازمانی نیز استفاده می‌کنیم را بررسی می‌کنم، می‌بینم هنوز از شرایط موجود رضایت کافی وجود نداشته و نمی‌توانیم به‌ راحتی از عهده مخارج زندگی برآییم. حالا در نظر بگیرید یک کارگر با حقوق زیر یک‌ میلیون تومان که می‌خواهد کرایه‌خانه هم بدهد، به‌خصوص در این مناطق که به دلیل عشایری بودن، رفت‌وآمدهای قومی باعث افزایش هزینه‌های زندگی آن‌ها نیز می‌شود، چگونه می‌تواند زندگی کند؟ حالا به این مسئله، معضل اخراج را هم اضافه کنید، حتماً فاجعه به بار می‌آید.

این نماینده مجلس افزود: مسبب شرایط به وجود آمده، عملکرد ضعیف برخی از ما مسئولان است که در این مدت نتوانسته‌ایم شرایطی را برای مردم فراهم کنیم که حداقل نیازهای آن‌ها برآورده وِ رضایت‌مندی آنان را به دنبال داشته باشد، پس به‌صراحت می‌گویم که دندمان نرم، باید شرایط را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که از مشکلات قشر کارگر کاسته شود نه اینکه به خاطر سوء مدیریت ما، دیگران درمانده و تحت فشار شرایط سختِ زندگی باشند.

گلمرادی ادامه داد: به‌عنوان یک مدیر مسلمان، باید جرأت داشته باشیم که به ضعف و ناتوانی خود اعتراف کنیم و کنار بکشیم. تجربه‌ هشت سال دفاع مقدس ثابت کرده که می‌توانیم به نیروهای جوان و شایسته اعتماد کنیم تا اینان بیایند با یک عمل انقلابی و جهادی شرایط بهتری را رقم بزنند. لزومی ندارد که مدیریت‌ها فقط به افرادِ بخصوصی واگذار شود.

وی بیان داشت: مشکل اصلی و حاد جامعه‌ ما، مشکل بیکاری جوانان است که ناهنجاری‌های فراوانی را می‌تواند در جامعه ایجاد کند.

گلمرادی در پایان گفت: از خبرگزاری ایلنا بابت پیگیری مطالبات به‌حق کارگری و ارائه‌ گزارش‌های کارشناسانه تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز