خبرگزاری کار ایران

خوزستان پیشتاز در تولید گیاهان گلدار گلخانه‌ای کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۸۷۷

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی این استان، گفت: خوزستان رتبه نخست کشور در تولید گیاهان گلدار گلخانه‌ای را دارد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، محمد حسنی نسب  ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به شرایط اقلیمی خوزستان و فراهم بودن عوامل محیطی، می‌توان این استان را به عنوان یکی از مراکز ذخایر ژنتیکی و قطب‌های اصلی گیاهان زینتی برشمرد.

وی افزود: سالانه بیش از ۳۶۵ میلیون شاخه گل بریده، انواع گیاهان زینتی و نشا در استان خوزستان تولید می شود.

حسنی نسب با اشاره به اینکه خوزستان در تامین نیاز بازار داخلی گیاهان زینتی سهم قابل توجهی را دارد، ادامه داد: بخش دیگری از تولیدات استان برای صادرات به کشورهای دیگر اختصاص داده می‌شود.

وی اظهارکرد: استان خوزستان همچنین رتبه نخست تولید گیاهان گلدار گلخانه‌ای، رتبه دوم در تولید گل‌های شاخه بریده رز، مریم، گلایول، و شمعدانی و رتبه سوم را در تولید گل نرگس و انواع نشا در کشور به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است، کارشناسان حوزه باغبانی، معتقدند با توجه به ظرفیت گلخانه‌ای و طبیعت ملایم استان خوزستان در نیمه دوم سال، این ظرفیت وجود دارد که با تلاش کشاورزان و مهیا کردن شرایط برای آنها، شاهد تولید ۲ یا ۳ برابری گیاهان زینتی در استان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز