خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

شناسایی و رسیدگی به بیش از ۱۴۰۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۳۳۳

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۱۴۷۳ مورد تغییرکاربری غیرمجاز شناسایی و به استناد احکام و دستورات قضایی صادره مساحت ۵.۸ هکتار مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی رسیدگی شده است.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، سراج الدین میرقائد در تشریح عملکرد این اداره در سال ۱۴۰۱ و پنج ماه ابتدای سال جاری، گفت: یکی از اهداف اصلی و مهم امور اراضی استان، حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری ، ساخت و ساز غیرمجاز و خرد شدن اراضی کشاورزی است.

میرقائد با بیان اینکه حفظ کاربری اراضی کشاورزی به عنوان ضامن امنیت غذایی و استقلال کشور است، افزود: برنامه‌های این مدیریت برای مقابله با تغییر کاربری‌های غیر مجاز بر حول سه محور فرهنگی و ترویجی، پیشگیری و اعمال قانون نسبت به متخلفان متمرکز است.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری، از سال گذشته تاکنون ۱۴۷۳ مورد تغییرکاربری غیرمجاز شناسایی و به استناد احکام و دستورات قضایی صادره مساحت ۵.۸ هکتار مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی رسیدگی شده است.

وی از اهداف دیگر این اداره را اجرایی کردن قانون رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات اشخاص عنوان کرد که سبب کاهش اختلافات کشاورزان و تعیین تکلیف اراضی کشاورزی و تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی شده است.

میرقائد تصریح کرد: در این راستا از سال گذشته تاکنون ۲۶۴ هزار و ۶۵۹ هکتار اراضی رفع تداخل شده‌اند.

وی بازدید و نظارت بر اجرای طرح های دارای مجوز تغییرکاربری و موافقت نامه های صادره جهت تعیین میزان پیشرفت فیزیکی و جلوگیری از انحراف اجرایی آنها  را از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان نمود و اضافه کرد: در این راستا تعداد ۵۷۸ مورد به مساحت ۵۷۳ هکتار بازدید صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: در راستای حمایت از تولید و توسعه پایدار و اشتغالزایی حدود ۶۴۸ هکتار اراضی ملی و دولتی در قالب طرح های کشاورزی و غیرکشاورزی واگذار شده است.

میرقائد اظهار داشت: پس از واگذاری، نظارت بر اراضی واگذار شده نیز به منظور بررسی پیشرفت فیزیکی طرح  براساس طرح مصوب ارائه شده و نیز جدول زمانبندی آن یکی دیگر از وظایف اساسی این مدیریت است که در این راستا تعداد ۱۲۳۷ مورد به مساحت ۶۵۸۷۰ هکتار بازدید صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز