خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان خبرداد؛

آمادگی ۷۰۰ مدرسه در خوزستان برای اسکان نوروزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۴۵۰

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از آماده شدن ۵۲۰۰ کلاس در ۷۰۰ مدرسه برای میزبانی از مهمانان نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مسعود حمیدی‌نژاد امروز (۲۶ اسفندماه ۱۴۰۱) اظهار کرد: مدارس فقط کار علمی انجام نمی‌دهند؛ بلکه در ایامی که نیاز است چه هر شرایطی که ایام خوش مردم؛ مانند تعطیلات نوروز باشد و چه ایام سختی‌ها مانند وقوع حوادث طبیعی، همیشه مدارس پای‌کار هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: لازم بود برای شروع سال جدید مانند هر سال آمادگی ایجاد شود و بدین منظور حدود ۴۱ پایگاه در سطح استان خوزستان در همه حوزه‌ها و نواحی فعال شدند. ۵۲۰۰ کلاس نیز در  ۷۰۰ مدرسه برای میزبانی از مهمانان نوروزی آماده شده است.

وی گفت: باتوجه‌به امکانات و توانمندی‌های محدود آموزش و پرورش تقسیم‌بندی انجام شد و در این تقسیم‌بندی، حدود صد کلاس به‌عنوان کلاس ویژه که امکانات نسبتاً بهتری دارند، حدود ۲۲۰۰ کلاس الف، ۱۸۰۰ کلاس ب و ۱۲۰۰ کلاس ج آماده شده‌اند.

حمیدی‌نژاد عنوان کرد: روز گذشته در خرمشهر در گشایش ستاد اسکان نوروزی مقرر شد که مسافران در خرمشهر در مدارس اسکان داده شوند و دیگر نیاز نیست که در پارک‌ها سرگردان و دچار مشکل شوند.

وی با بیان این‌که فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی و همه مجموعه‌ها پای‌کار هستند، ادامه داد: مراکز رفاهی در اغلب شهرها آمادگی دارند و برای پذیرایی از میهمانان مهیا هستند اگرچه تعداد آن‌ها محدود است و تا حدودی می‌توانند نیازها را پوشش دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در مجموع دو هزار نفر از همکاران ما برای پذیرایی از میهمانان آموزش دیده‌اند و آماده راهنمایی مسافران هستند.

وی با اشاره به اسکان مهمانان در پایگاه‌های خوزستان گفت: امسال حدود ۶۴۰ خانوار و ۳۳۰۶ نفر وارد خوزستان شده‌اند. سال گذشته در این ایام بیش از ۱۱۰ هزار خانوار وارد استان شده بودند و احتمال می‌دهیم امسال میزبان تعداد بیشتری از مهمانان باشیم.

حمیدی‌نژاد در خصوص روند پذیرش مهمانان در سال‌های گذشته به‌صورت حضوری و غیرحضوری یادآور شد: سعی کردیم نرم‌افزارهایی را فعال کنیم که در زمان حضور در شهرستان، وقت مهمانان صرف پیدا کردن نشانی  نشود. ستاد مرکزی اسکان نیز در اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان واقع در اهواز فعال است.

انتهای پیام/
ذوالفقار شریعت
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز