خبرگزاری کار ایران

در نگارخانه میراث فرهنگی؛

نمایشگاه آثار خوشنویسی سه هنرمند خوزستان دایر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۷۲۵

نمایشگاه خوشنویسی "هلال خط" در آیینی باحضور مسئولان فرهنگی و هنرمندان خوزستانی در نگارخانه اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان گشایش یافت.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، آیین گشایش این نمایشگاه با حضور مهدی درویش سرپرست گروه امور هنری اداره‌کل ارشاد اسلامی، رضا زدوار رئیس انجمن خوشنویسان خوزستان، کارشناسان روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی و جمعی از هنرمندان و پیش‌کسوتان هنر خطاطی و خوشنویسی استان در اهواز برگزار شد.

رئیس انجمن خوشنویسان خوزستان در خصوص برپایی این نمایشگاه، اظهار کرد: ۳۰ اثر از آثار خوشنویسی علیرضا قمیشانی، محمد ترابی و مهدی ساکی در معرض دید علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی قرار گرفته است.

رضا زدوار افزود: آثار این هنرمندان در حوزه خط نستعلیق و در قالب نامحدود "سیاه‌مشق" به رشته تحریر درآمده است.

وی با بیان این‌که برای اولین‌بار است نمایشگاهی گروهی با چنین قالبی در استان برپا می‌شود، گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه، ایجاد مرجعی از این سبک خوشنویسی است؛ چراکه از دوره قاجار به بعد، هیچ‌گونه مرجعی از قالب سیاه‌مشق موجود نیست.

رئیس انجمن خوشنویسان خوزستان، معرفی زیبایی  و محتوای خط ایرانی را نیز از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.

نمایشگاه خوشنویسی "هلال خط" از ۲۰ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در نگارخانه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان واقع در بازارچه دائمی صنایع‌دستی شهیدهادی کج‌باف، پذیرای عموم شهروندان و علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز