خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای به وزیر کار؛

رئیس هیأت مدیره کانون بازنشستگان خوزستان خواستار افزایش حقوق مطابق تورم شد/باقیمانده همسان سازی حقوق بازنشستگان قبل از پایان سال انجام شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۶۲۹

رئیس هیأت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی خوزستان در نامه‌ای به وزیر کار خواستار افزایش حقوق مطابق قانون و تورم برای سال آینده، اجرای باقیمانده همسان سازی حقوق‌ها و پرداخت حق جنگی و بدی آب هوا برای بازنشستگان شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، عبدالحمید عبائی حسنی، رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی خوزستان در نامه‌ای به صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار افزایش حقوق بازنشستگان مطابق تورم و افزایش قیمت‌ها برای سال آینده شد.

در بخشی از این نامه آمده است؛

وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس شورای عالی کار

جناب آقای صولت مرتضوی

با سلام و آرزوی توفیق روزافزون برای جنابعالی در خدمت به جامعه کارگری کشور

احتراماً ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری‌های مستمر جنابعالی در خصوص مطالبات جامعه بازنشسته تامین اجتماعی در هیأت دولت به استحضار می‌رساند همانگونه که حضرتعالی مطلع هستید در چند سال اخیر طرح‌های حمایتی و مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی که می‌توانست در ارتقاء معیشت، قدرت خرید و تامین نیازمندی‌های آن‌ها تاثیر گذار باشد با تأخیر صورت گرفته و مشمول مرور زمان شده است.

در سال ۱۴۰۱ با بی ‌سابقه‌ترین افزایش قیمت‌ها و تورم مواجه شدیم که جامعه بازنشسته تامین اجتماعی به ویژه حداقل بگیران فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند تا روزهای پایانی سال را به سختی سپری کنند؛ افزایش حقوق سال جاری به رغم اینکه نسبت به سال‌های گذشته افزایش مناسبی داشت اما نتوانست در کمک به معیشت جامعه بازنشسته تامین اجتماعی تاثیرگذار باشد.

لذا نظر به اینکه در شرف تصمیم‌گیری در خصوص میزان افزایش حقوق سال آینده بازنشستگان تامین اجتماعی در روزهای آینده در شورای عالی کار قرار داریم، از حضرتعالی استدعا داریم نسبت به پیگیری و تحقق خواسته‌های جامعه بازنشسته تامین اجتماعی به ویژه تعیین افزایش حقوق مطابق با مواد ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی و با توجه به افزایش سرسام آور قیمت کالاهای اساسی و تورم بالای ۴۵ درصد موجود به شرح ذیل اقدامات عاجل بعمل آید.

۱- از مطالبات جدی جامعه بازنشسته تامین اجتماعی تحقیق ۲۵ درصد باقیمانده همسان سازی و صدور احکام و پرداخت آن قبل از سال است. امیدواریم جنابعالی در هیئت دولت نسبت به تامین اعتبار این مزایا اقدام عاجل بعمل آورید تا مسئولین سازمان تامین اجتماعی مجاب شوند هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف و پرداخت این مزایا که حق قانونی جامعه بازنشسته تامین اجتماعی است اقدامات عاجل را بعمل آورند.

۲- همانگونه که استحضار دارید با بی‌سابقه‌ترین افزایش قیمت ها در سال جاری مواجه هستیم و تعرفه‌های پزشکی نیز چندین برابر شده و تورم بالای ۴۵ درصد است. جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی انتظار دارند که مصوبه شورای عالی کار در خصوص افزایش حقوق سالیانه بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق با مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، افزایش سرسام آور قیمت‌ها و تورم نقطه به نقطه بانک مرکزی باشد؛ لذا استدعا داریم افزایش حقوق سال آینده مطابق با شاخص‌های بالا تعیین شود.

۳- یکی دیگر از مطالبات جامعه بازنشسته تامین اجتماعی تحقق حق جنگی و بدی آب و هوا به ویژه استان‌های درگیر با جنگ تحمیلی است که به گوش فراموشی سپرده شده است؛ لذا نظر به اینکه این مزایا مربوط به برنامه ششم توسعه است و از مطابات و حقوق قانونی و حق مسلم بازنشستگان خوزستانی است استدعا داریم در هیئت دولت و شورای عالی کار تسریع جهت پرداخت این مزایا بعمل آید.

عبدالحمید عبائی حسنی

رئیس هیأت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی استان خوزستان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز