خبرگزاری کار ایران

اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران اقامتگاه‌های بوم‌گردی خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۵۴۳

هم‌زمان با هفته گردشگری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان از اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران و متقاضیان اقامتگاه‌های بوم‌گردی خبر داد و از آنان دعوت کرد تا برای ثبت درخواست خود به این اداره‌کل مراجعه کنند.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده اظهار کرد: تأسیسات گردشگری به‌ویژه اقامتگاه‌های بوم‌گردی از جمله اماکنی هستند که به‌صورت مستقیم برای سرمایه‌گذاران سوددهی دارند.

وی ادامه داد: به همین دلیل، افرادی که قصد احداث و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌‌گردی در نقاط مختلف خوزستان را دارند یا خواهان تبدیل بنا‌ها به این‌گونه اقامتگاه‌ها هستند، می‌توانند با مراجعه به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یا تارنمای صدور موافقت اصولی وزارتخانه میراث‌فرهنگی، مدارک خود را برای دریافت تسهیلات ارائه دهند و ثبت کنند.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۸ هزار بازدید از این اماکن انجام شده است.

وی افزود: با توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سطح استان از راه سازگاری با محیط طبیعی، جوامع محلی و اقتصادی می‌توانند پایدار بمانند و به توسعه پایدار گردشگری کمک کنند.

ارسطوزاده عنوان کرد: باتوجه‌به این‌که فصل گردشگری در استان خوزستان از نیمه دوم سال و از ابتدای پائیز آغاز می‌شود، انتظار می‌رود از این پس با افزایش تعداد گردشگران و صعودی شدن رقم بازدید‌ها از مناطق تاریخی مواجه شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز