خبرگزاری کار ایران

نورپردازی پیرامون محوطه چغازنبیل در دستور کار قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۵۴۹

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه از اجرای فاز اول طرح نورپردازی مسیر دسترسی به چغازنبیل خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، عاطفه رشنوئی ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۱ در تشریح این خبر اظهار داشت: با هدف اعتمادسازی و هم‌افزایی جوامع محلی پیرامون میراث‌جهانی و استانداردسازی مسیر دسترسی به میراث‌جهانی چغازنبیل، باهمت اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان، فاز یک طرح نورپردازی مسیر دسترسی پیرامون مجموعه سایت‌موزه چغازنبیل در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این طرح، از محل اعتبارات ریاست‌جمهوری تأمین اعتبار شده و ناظر اجرایی آن، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شوش است.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه ابراز امیدواری کرد: با هم‌افزایی بیش از پیش بین برنامه‌ریزان شهرستان و با استانداردسازی خدمات گردشگری در مسیر دسترسی به میراث چغازنبیل، مقدمات توسعه پایدار اقتصادی مبتنی بر گردشگری برای همه جوامع محلی حاضر در مسیر دسترسی به این سایت‌موزه صورت پذیرد.

در همین خصوص، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوش نیز اظهار کرد: در راستای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری که مهم‌ترین آن امنیت تردد اهالی منطقه، بهره‌مندی از مسیرهای دسترسی مناسب بین روستاهای هدف گردشگری از جمله روستای خماط به نقطه هدف اصلی گردشگران که همان زیگورات چغازنبیل است، این طرح با هم‌اندیشی مدیریت پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل پیگیری شد و اکنون در مرحله اجرا قرار گرفته است.

علی بویری با بیان این‌که تلاش می‌شود تا به‌منظور تأمین روشنایی محدوده موردنظر، اقدامات مقتضی در چند مرحله انجام شود، افزود: این اقدام علاوه بر خدمات‌رسانی به جوامع محلی، سبب امنیت مضاعف برای گردشگران در شب خواهد شد؛ افزون بر این، نحوه حفاظت از محدوده چغازنبیل نیز بیشتر و بهتر تأمین خواهد شد.

وی تأکید کرد: مجموعه میراث‌فرهنگی شهرستان شوش تمام تلاش خود را خواهد داشت که ارتباطی مؤثر میان این دستگاه و جوامع محلی که صاحبان اصلی میراث منطقه هستند برقرار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز