خبرگزاری کار ایران

با حضور رضا زدوار برگزار می‌شود؛

مشق ثارالله در نمایشگاه گرامیداشت هفته دولت خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۴۲۳

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با اشاره به برپایی غرفه میراث‌فرهنگی خوزستان در نمایشگاه هفته دولت در اهواز، گفت: ورکشاپ مشق ثارالله باحضور یکی از مفاخر هنر سنتی خوشنویسی کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سیدمحمد عبودزاده سه‌شنبه هشتم شهریور ماه ۱۴۰۱ با اشاره به حضور غرفه اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در این نمایشگاه، اظهار کرد: در راستای توجه به هنر ارزشی و پاسداری از هنر سنتی و ثبت‌جهانی خوشنویسی، کارگاه مشق ثارالله با حضور رضا زدوار هنرمند برجسته خوشنویسی کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به این‌که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با برپایی غرفه ۱۲۰ متری در نمایشگاه امسال هفته دولت حاضر شده است، ادامه داد: نمایشگاه دستاوردهای هفته دولت فرصتی ارزنده برای انتقال و معرفی هنرهای سنتی ارزشمندی همچون خوشنویسی است که استان زرخیز خوزستان از جمله استان‌های پیشرو و صاحب سبک در رشته خوشنویسی است.

مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان عنوان کرد: در آستانه اربعین حسینی و همزمان با گرامیداشت هفته دولت، غرفه اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان میزبان یکی از مفاخر هنر سنتی کشور است و از این هنرسنتی و ثبت‌جهانی پاسداری خواهد کرد.

وی گفت: علاقمندان به هنر خوشنویسی می‌توانند ضمن حضور در ورکشاپ ثارالله، از نزدیک با استاد رضا زدوار رئیس انجمن خوشنویسان خوزستان گفت‌وگو و با بخش‌هایی از مبانی هنرخوشنویسی آشنا شوند.

عبودزاده یادآور شد: غرفه‌ اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان سه‌شنبه هشتم شهریورماه ۱۴۰۱ با ورکشاپ ثاراالله از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳ پذیرای بازدیدکنندگان و مشتاقان هنر ارزشی و خوشنویسی سنتی است.

وی در پایان افزود: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در شانزدهمین نشست کمیته جهانی حفاظت از میراث‌فرهنگی ناملموس که در مقر یونسکو در پاریس و به‌‌صورت برخط برگزار ‌شد، پرونده برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی ایران بررسی شد و به‌عنوان هفدهمین عنصر میراث‌فرهنگی ناملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز