خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می‌دهد؛

استمرار قطعی آب در شهرک نوترگی ایذه/ 5 روز است شهرک آب ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۱۳۴

برخی از دامداران شهرک نوترگی شهرستان ایذه از تشنگی دام‌ها و خانواده‌های ساکن در این شهرک، در پی قطعی آب خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، شهرک دامپروری نوترگی برای پنجمین روز متوالی در بی‌آبی به سر می‌برد. در این شهرک که دارای ۸۳ واحد گاوداری است، تعداد ۵۸ واحد فعال با ۶۰۰ رأس گاو نگهداری می‌شود. در کنار این گاوها، حیوانات دیگری نیز مانند بز و گوسفند نیز نگهداری می‌شوند که در جریان قطع آب دچار تشنگی و بی‌آبی شده‌اند.

یکی از اهالی این شهرک طی تماس با خبرنگار ایلنا گفت: متأسفانه ۵ روزی می‌شود که به دلیل آسیبی که به پمپ آب وارد شده است، نه‌تنها گاو و گوسفندان ما، بلکه حدود ۳۰ خانواده در این شهرک دچار بی‌آبی شده‌اند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ایذه در همین باره به خبرنگار ایلنا، گفت: با توجه به این که این شهرک دارای تشکل و هیات مدیره است و در قالب تعاونی کشاورزی اداره می‌شود و این تعاونی متولی خدمات‌رسانی در این شهرک است و تمامی هزینه‌های جاری بر اساس چارچوب‌هایی که در قالب این تعاونی تعریف شده ، بر عهده این تعاونی است ، اما دیروز برای رفع این موانع از شهرک دیدن کردیم.

وی ادامه داد: تمامی افرادی که در این مجموعه در حال بهره‌برداری هستند و در چارچوب هیات مدیره‌ای که انتخاب کرده‌اند در حال فعالیت هستند، به‌خوبی می‌دانند که هزینه‌های جاری در این واحد صنفی بر عهده بهره‌برداران است. کمااینکه در همین شرایط پیش آمده نیز، ما تا کنون از هیچ کمکی دریغ نکرده و در چندین مرحله با هماهنگی که با امور عشایر و آبفا انجام دادیم، مانند همین امروز، تا زمان رفع نهایی مشکل آب این شهرک در تهیه و انتقال آب با تانکر، همکاری‌های لازم را با آنها داشته‌ایم.

نوروزی افزود: با وجود این شرایط، ما در ماه گذشته بالغ بر ۵۰ میلیون تومان در حوزه آب این شهرک و رفع مشکلات جاری آن هزینه کرده‌ایم و همچنان اگر مراجعاتی به ما شود در حد توان کوتاهی نخواهیم کرد. طبق قانون اهالی این شهرک باید برای هزینه‌های جاری به هیات مدیره کمک کنند تا در چنین شرایطی قرار نگیرند و این مسائل در حیطه اختیارات هیات مدیره است که هر ماه مبلغی را از اعضای تعاونی بابت هزینه‌های جاری دریافت کند.

گزارش: ذوالفقار شریعت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز