خبرگزاری کار ایران

استعدادیابی فوتبالی در مناطق محروم شهرستان ایذه و دزپارت

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۱۲۶

یک پیشکسوت خوزستانی در یک اقدام هوشمندانه از میان نونهالان، نوجوانان و جوانان روستایی شهرستان‌های ایذه و دزپارت در رشته ورزش فوتبال اقدام به استعدادیابی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، یعقوب احمدی متولد ۱۳۵۷ شهرستان ایذه در استان خوزستان است.

احمدی ورزش را آن‌گونه که خود می‌گوید با دو و میدانی آغاز و سپس به سمت ورزش کونگ‌فو رفته و سرانجام راهش به فوتبال و باشگاه انقلاب نورآباد کشیده شد. او در رده جوانان با تیم‌های مختلفی بازی و همکاری داشته است و در پایان کار تصمیم به باشگاه‌داری و تیم داری گرفته و این راه را تا هم اکنون ادامه داده است.

وی از باشگاه‌داران و فوتبالی‌های باسابقه خوزستانی است که به دلیل آنچه خود محرومیت و نیاز به معرفی استعدادهای ناب فوتبالی در مناطق روستایی می‌داند، در مناطق روستایی به دنبال کشف و معرفی افراد مستعد می‌گردد.

این استعدادیاب خوزستانی تصمیم گرفته است که همچون سال‌های گذشته به تمام روستاها سرکشی کند و در بین نونهالان و نوجوانان و جوانان روستاها بازیکنان فوتبال را شناسایی و به تیم‌های بازیکن ساز معرفی کند. همچنین اینکه با تشکیل تیم‌های روستایی، این استعدادها را در غالب یک تیم وارد مسابقات لیگ شهرستان کرده و با معرفی آنها در ویترین فوتبالی شهرستان، راه آنها را در رسیدن به تیم‌های دیگر هموار کند.

این ورزشکار خوزستانی در گفت وگوی با ایلنا می‌گوید: ایذه از لحاظ امکانات فوتبالی و در کل ورزشی شهر محرومی است، اما مملو از استعدادهای ناب ورزشی است و کافی است تا کسی در این میان پیدا شود و این داشته‌ها را به ورزش کشور معرفی کند. به جرات می‌گویم این شهر پتانسیل تیم داری در تمامی رده‌های سنی لیگ‌های کشور را دارد ولی به دلیل عدم حمایت مسئولین در این مسیر همواره با مشکلات بسیاری مواجه بوده و هست.

وی می‌افزاید: خانواده‌های بسیاری را در ایذه می‌شناسم که به‌خاطر آینده ورزشی فرزندانشان از این شهر کوچ و با تمام سختی‌های ممکن به دیگر نقاط کشور رفته‌اند و این درد که نبود امکانات تا چه اندازه می‌تواند آینده یک خانواده را تحت‌تأثیر قرار دهد، در بیشتر مواقع باعث شده است تا به دنبال کسانی بگردم که فرصت دیده شدن و معرفی شدن را تاکنون نداشته‌اند و در محرومیت به زندگی خود ادامه می‌دهند. هزینه‌ها بالاست و این کار را برای ورود بسیاری از بچه‌های مستعد سخت می‌کند و همین موضوع باعث شد تا به فکر کشف و معرفی استعدادهای فوتبالی در مناطق روستایی و حاشیه‌ای شهری باشم که لذت کار را برای من بیش از پیش کرده است.

این ورزشکار با اشاره به استقبال خانواده‌ها در خصوص استعدادیابی، می‌گوید: با توجه به دعوت چند تیم لیگ استانی و کشوری، همچنان تمرکزم روی مناطق روستایی است و به راهی که آغاز کرده‌ام متعهد بوده و این راه را با وجود تمامی ناملایمتی‌ها ادامه داده و تا آخر می‌روم.

وی در پایان گفت: به دنبال موج خودکشی و تشدید آسیب‌های اجتماعی در برخی از مناطق روستایی طی سال‌های گذشته، تصمیم به مبارزه ورزشی و ورود به‌منظور کمک به این مناطق گرفته و پس از یک تلاش شبانه‌روزی، جوانان و نوجوانان همین روستاهای آسیب‌پذیر را استعدادیابی کردم و افراد بسیاری را از همین مناطق به تیم‌های مختلف معرفی و باعث هموار شدن راه آنها شدم. راهی که می‌توانست خارج از ورزش باشد. پس اعتقاد قلبی من بر این است، مناطق آسیب‌پذیر و کمتر برخوردار یافته‌ای مانند ایذه به‌شدت نیازمند ورود افراد کاربلد در حوزه فرهنگ و ورزش هستند؛ چرا که این دو حوزه اگر به‌صورت اصولی مورد ارزیابی در این مناطق قرار گیرند، بدون تردید راه را برای خروج این مناطق از فشارهای اجتماعی باز و به بالندگی این حوزه‌های جغرافیایی آسیب‌پذیر کمک خواهد کرد.

استعدادیابی فوتبالی در مناطق محروم شهرستان ایذه و دزپارت

استعدادیابی فوتبالی در مناطق محروم شهرستان ایذه و دزپارت

استعدادیابی فوتبالی در مناطق محروم شهرستان ایذه و دزپارت

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز