خبرگزاری کار ایران

پی‌گیری خبر؛

بدهی بیمه‌ای صنایع کاغذسازی خوزستان به ۵ سال می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۲۶

چکیده: «چنانچه کارفرمایان به جای کل حق بیمه تنها سهم هفت درصدی کارگران خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند، این سازمان مکلف به صدور و تمدید دفترچه بیمه کارگران خواهد بود. / مخالفت با بازنشستگی و ترک کار کارگر، تنها اقدام قانونی است که سازما تامین اجتماعی می‌تواند در برابر پرداخت نشدن کامل حق بیمه کارگران خود انجام دهد.»

در پی انتشار خبری مبنی بر سنگین‌تر شدن بدهی بیمه‌ای کشت و صنعت کارون شوشتر بدلیل تأخیر در پرداخت حق بیمه دو هزار کارگر نی بٔر(که به کار تخصصی قطع نی‌شکر اشتغال دارند)، رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خوزستان به تشریح ابعاد بدهی بیمه‌ای واحدهای تولیدی این استان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت.

«هوشنگ درویشی» به ایلنا گفت: در حال حاضر برخی کارفرمایان این استان بابت حق بیمه پنچ سال گذشته کارگران خود به سازمان تامین اجتماعی بدهکارند و این بدهکاران عمدتا در واحدهای بزرگ تولیدی کاغذ سازی، نیشکر، لوله و فولاد حضور دارند.

این مقام کارگری یادآور شد: به موجب برنامه‌ای که هم اکنون برای بخشودگی جرائم کارگاه‌های بدهکار اجرا می‌شود، کارفرمایان واحدهای مورد اشاره تا پایان دی ماه مهلت دارند تا با مراجعه به شعب تامین اجتماعی نسبت به تقسیط بدهی‌های خود اقدام کنند.

وی افزود: در غیر اینصورت سازمان تامین اجتماعی همچنان بابت مطالبات معوقه خود برای این گروه از کارفرمایان بصورت روزانه جریمه محاسبه خواهد کرد.

این مقام صنفی کارگری همچنین یادآور شد که چنانچه کارفرمایان به جای کل حق بیمه تنها سهم هفت درصدی کارگران خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند، این سازمان مکلف به صدور و تمدید دفترچه بیمه کارگران خواهد بود.

وی بابیان این که صدور و تمدید اعتبار دفترچه بیمه به منزله امکان استفاده رایگان از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی است، افزود: مخالفت با بازنشستگی و ترک کار کارگر، تنها اقدام قانونی است که سازمان تامین اجتماعی می‌تواند در برابر پرداخت نشدن کامل حق بیمه کارگران خود انجام دهد.

این اظهارات در حالی است که به گفته رئیس انجمن صنفی کارگران نی‌بر مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر، در حال حاضر سوابق بیمه‌ای حدود ۲ هزار نفر از کارگران این مجموعه به دلیل حل نشدن اختلاف سازمان تامین اجتماعی با کارفرمای مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر در معرض تهدید قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز