خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از بانوی خوزستانی که مسئولیت چند خانوار را بر دوش می کشد؛

شیر زنی که شانه‌هایش ، امید زندگی است + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۵۰۵

سختی زندگی و شرایطی که در طول عمر به زنی اهل روستای سوسن تحمیل شد، باعث شد تا مسیر زندگی او بیش از هر چیز فارغ از نگرش‌های جنسیتی باشد. او به تنهایی کاری که بسیاری از مردان نمی‌توانند ازعهد ه‌اش برآیند، سال ها است که بر دوش می کشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، زری بهمنی نام زنی است در روستای گلال سوسن از توابع شهرستان ایذه که بیشتر او را به‌خاطر فعالیت‌های مردانه‌اش می‌شناسند. چهل و پنج سال سن دارد و با خرید یک دستگاه خودروی نیسان، کپسول‌های گاز هجده هزار نفر از اهالی سوسن را تأمین می‌کند و نان‌آور چند خانواده است. کشاورزی، دامداری و مغازه داری، آرایشگری می‌کند و سرپرستی خانواده خود و خواهرش را بر عهده دارد .

سه فرزند دارد و چهار مغازه را با بچه‌های خود اداره می‌کند و فرزندان بی‌سرپرست خود را به‌گونه‌ای بار آورده است که محتاج کسی نباشند و به مادر خود افتخار کنند.

زری می گوید: سختی زندگی باعث شده تا به کارهای  سخت‌ روی آورده و زندگی ام  را خودم مدیریت کنم.

او می‌گوید: به‌خاطر شکست‌هایی که در زندگی متحمل شدم مسیر زندگی‌ام را تغییر دادم. منتظر کمک کسی ننشستم و به امید آمدن نیروی غیبی هم نماندم.

 این بانوی خوزستانی می‌افزاید: شاید باور کردنش سخت باشد، ولی در طول روز برای همه خانوارهای روستاهای جنگه، فالح، ممبین، شیمن، کاشون، کارتا، گلزار و... کپسول گاز برده و تمامی مسیرهای سخت کوهستانی را به‌تنهایی رفته و بازمی‌گردم. حتی در مواقعی مسافرکشی هم کرده‌ام و از کار کردن نمی‌ترسم. زنان و مردان روستایی برایم احترام ویژه‌ای قائل هستند و کاملا مرا می‌شناسند.

او می‌گوید: به قول ما بختیاری‌ها: "شیر که ز بیشه درا، نر و ما نداره. یعنی: «شیر که از بیشه بیرون می‌زند، نر و ماده ندارد.»

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز