خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می‌دهد؛

آتش‌سوزی در باغات روستای ده حوض ایذه + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۸۱۶

برخی از باغات روستای ده حوض از توابع بخش سوسن شهرستان ایذه طعمه آتش شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، امروز جمعه ۱۴ آبان ماه منابع محلی در تماس با ایلنا از آتش‌سوزی در باغات روستای ده حوض از توابع بخش سوسن شهرستان ایذه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، این اتفاق ساعت ۱۶ امروز اتفاق افتاده که با پیگیری‌های صورت گرفته علت حادثه آتش‌زدن پس مانده محصولات کشاورزی زمین‌های مجاور این باغ بوده که به‌خاطر وزش باد به باغ‌های اطراف سرایت کرده و باعث سوختن کامل یک باغ شده است.

منابع محلی به خبرنگار ایلنا گفتند: برخی از کشاورزان به‌خاطر تسریع در آماده شدن زمین خود برای کشت مجدد، پس از برداشت محصول، اقدام به آتش‌زدن بقایای آن می‌کنند و همین موضوع باعث آتش‌سوزی‌هایی از این دست شده و می‌شود.

گفتنی است، آتش‌زدن مزارع باعث آسیب‌هایی جدی به خاک کشاورزی، محیط زیست، از بین رفتن حاصلخیزی خاک و نابودی موجودات زنده می‌شود.

همچنین دود ناشی از آتش‌زدن کاه و پس‌مانده‌ها نیز آلودگی محیط زیست را به همراه خواهد داشت.

آتش‌زدن بقایای گیاهی منجر به از بین رفتن زنجیره غذایی موجودات می‌شود و حیات محیط زیست را به خطر می‌اندازد و آن را تخریب می‌سازد.

این کار ممکن است باعث به وجود آمدن خسارت‌های جبران‌ ناپذیری مانند آتش گرفتن دیگر زمین‌ها و حتی خانه‌هایی روستایی شود که نیازمند بازنگری و ضابطه‌مندی این مسئله است که حداقل باید با کسب مجوز و رعایت نکات ایمنی لازم این کار صورت بگیرد، هرچند طبق اعلام استانداری خوزستان، هرگونه آتش‌زدن از این دست، ممنوع شده است.

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز