خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا عنوان شد؛

تشریح آخرین وضعیت مناطق زلزله زده ایذه

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۹۹۷

بخشدار سوسن در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده، گفت: خرابی ها بیشتر مربوط به خانه های بدون سکنه و دیوارهای خشک چین بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، بنابر آمار مرکز زلزله نگاری کشوری، موسسه ژئوپلوتیک دانشگاه تهران، زمین لرزه اخیر در خوزستان مناطقی از جمله قلعه خواجه، ایذه، اهواز، رامهرمز و مسجدسلیمان را لرزاند و باعث تخریب بخش هایی در این مناطق شد.

در همین رابطه، حسین مرادی بخشدار سوسن به خبرنگار ایلنا، گفت: در زلزله اخیر شاهد تعدادی ترک خوردگی دیوار و فروریختگی منازل در برخی از روستاهای سوسن بودیم. بنیاد مسکن و هلال احمر شهرستان با ارسال کارشناسان ارزیاب خود آمار تلفات را ثبت و به دستگاه های مربوطه و استانداری خوزستان گزارش دادند.

وی افزود: از بدو حادثه از نزدیک مناطقی که به ما گزارش شده بود را بررسی کردیم که خوشبختانه این حادثه خسارات چندانی نداشت. کل آماری که از مناطق خسارت دیده به دست ما رسیده، ۱۵۵ واحد گزارش شده است که از این تعداد حجم بیشماری از این آمار توسط کارشناسان ارزیاب تایید نگردید.

مرادی ادامه داد:  در اولین ساعات پس از زلزله، آمار برخی از  خسارت ها توسط دهیاران و شوراهای روستاهای دورک، ده حوض، مهرنان و آب بید به دست ما رسید و با ورود ارزیاب های بنیاد مسکن و هلال احمر، این مناطق مورد بازدید میدانی قرار گرفتند. نزدیکترین روستا به مرکز زلزله در بخش سوسن آب بید بود که خوشبختانه تلفاتی در این منطقه و در دیگر روستاها نداشتیم.

بخشدار سوسن در پایان خاطرنشان کرد: برخی از روستاها در زمان زلزله به دلیل عشایری بودن این مناطق، خالی از سکنه بود و فقط شاهد ریزش چند دیوار خشک چین بودیم. خانه های تخریب شده ای که به ما گزارش شده است؛ متاسفانه بسیار قدیمی، گلی  و تا حدودی خشک چین بوده اند و ترک ها و ریزش هایی که در برخی از کلیپ هایی که طی این چند روز منتشر شده است بیشتر مربوط به خانه های بدون سکنه و بلااستفاده بوده اند.

 

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز