خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان خوزستان:

در نظام اسلامی مردم حق دارند آگاهی‌های حقوقی داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۵۷

بسیاری از معضلات حقوقی در جامعه، ناشی از عدم یا کمبود دانش حقوقی مردم است.

ایلنا: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان خوزستان گفت: در نظام اسلامی مردم حق دارند آگاهی‌های حقوقی داشته باشند تا بتوانند از حق خود دفاع کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان و به نقل از دادگستری این استان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در سومین جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی و مشارکت‌های مردمی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی استان خوزستان، اظهار داشت: بسیاری از معضلات حقوقی در جامعه، ناشی از عدم یا کمبود دانش حقوقی مردم است.

وی با بیان اینکه دستگاه حاکمیت باید به مردم این آگاهی‌ها را ارئه دهد، تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی ما به عنوان مدیریت پیشگیری از وقوع جرم، ارائه آگاهی به مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی گفت: از سوی دیگر بسیاری از پرونده‌های وارده به محاکم قضایی متعلق به دستگاه‌های اجرایی است و جزو جرائم حقوقی و کیفری نیست و باید در‌‌ همان دستگاه حل و فصل شود.

وی ادامه داد: در صورت ارائه آموزش‌های حقوقی به نمایندگان حقوقی دستگاه‌ها، این دعاوی در دستگاه اجرایی مربوطه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز نیز در این نشست، گفت: صدا و سیما بهترین وسیله ارتباط جمعی برای آگاهی بخشی به جامعه است.

فردمحمدیان اظهار داشت: برای استفاده بهتر از ابزار رسانه جمعی، باید سلیقه مخاطبان و ابزار در دسترس آنان شناسایی و آگاهی‌های حقوقی لازم برای هر قشر، از آن طریق به آنان ارائه شود.

وی بر بهره گیری از ظرفیت معاونت آموزش دادگستری استان خوزستان در تهیه و توزیع نشریات و کتب آموزشی تأکید کرد.

دیگر معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز نیز در این جلسه، اظهار داشت: افزایش نظم عمومی در جامعه و ارتقای اثربخشی آراء و احکام قضایی، مهم‌ترین نتایجی است که باید از پیشگیری از وقوع جرم حاصل شود.

امیر خلفیان امینه گفت: برای ترویج آموزش‌های حقوقی به افراد باید از دوران تحصیل آنان اقدام کرد؛ زیرا تدریس واحدهای درسی، هرچند به صورت اختیاری، می‌تواند در این زمینه راه گشا باشد.

وی تقویت واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی دادگستری‌ها، تهیه کتابچه‌ها و بروشورهای حقوقی محتوی آموزش‌های عمومی، انتشار موضوعات حقوقی و قضایی از طریق رسانه ملی و نشریات - به ویژه روزنامه‌های محلی - برگزاری دوره‌های آموزشی مسائل حقوقی و قضایی به کارکنان و کارمندان و معرفی خدمات مشاوره‌ای سایر دستگاه‌ها از جمله کانون وکلا و مشاوران به مردم را از دیگر راه کارهای پیشنهادی در ترویج آموزش‌های عمومی عنوان کرد.

در پایان این نشست، مصوب شد کمیته‌ای علمی مرکب از چند تن از حقوقدانان دادگستری استان خوزستان تشکیل شود تا در جلسات آن کمیته، برنامه‌های ارائه آموزش عمومی به مردم تدوین شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز