خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری مازندران:

فرهنگ اصیل‌‌‌‏ترین مولفه حفظ یک جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۵۱۲

رییس کل دادگستری استان مازندران گفت: فرهنگ مهمترین و اصیل‌‌‌‏ترین مولفه حفظ یک جامعه یا پایدارترین وجه آن به شمار می رود.

رییس کل دادگستری استان مازندران گفت: فرهنگ مهم‌ترین و اصیل‌‌‏‌ترین مولفه حفظ یک جامعه یا پایدار‌ترین وجه آن به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا از ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی تقوی فرد در نشست با مسوولان صدا و سیمای مرکز استان، فرهنگ را مهم‌ترین و اصیل‌‌‏‌ترین مولفه حفظ یک جامعه برشمرد و گفت: تأثیرات فرهنگ عام و فراگیر است و عامه مردم در کیفیت آن نقش دارند. از شیوه رفتارهای عمومی مردم یا عرف و عادات و رسوم و زبان ساخته می‌‌‏شود و یا تأثیر مشهود می‌پذیرد؛ عموم جنبه‌‌‏‌ها و عرصه‌‌‏‌ها و زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می‌‌‏دهد و عموم مردم نسبت به آن‌ها حساسیت و شناخت دارند.

وی با بیان اینکه فرهنگ، حوزه‌‌‏ای از نظام جامعه است که پشتوانه آن اجبار قانونی و رسمی نیست، بلکه تداوم آن در گرو اجبار اجتماعی از سوی جامعه است، تصریح کرد: حوزه فرهنگ عمدتاً بر پذیرش و اقناع استوار است و عدم پایبندی به آن مجازات، به معنای حقوقی کلمه را در پی ندارد.

رییس کل دادگستری استان مازندران در ادامه با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی برای دستگاه قضایی اهمیت بسیار دارد، افزود: رسانه ملی در ارتقای فرهنگ عمومی و آموزش همگانی می‌تواند نقش موثری ایفاء نماید.

صمدی، قائم مقام صدا و سیمای مرکز استان مازندران نیز در این نشست با اشاره به تعامل مناسب مسوولان دستگاه قضایی استان با صدا و سیما، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۳۶۰۰ دقیقه برنامه تولیدی در حوزه قضا تولید شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز