خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بهداشت دامپزشکی استان خبر داد:

تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در واحدهای پرورش طیور خوزستان/مورد همه‌گیری بیماری نداشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۱۲۳

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم دامپزشکی استان خوزستان، گفت: وضعیت بهداشتی واحدهای پرورش طیور استان مطلوب بوده و خوشبختانه موردی از بروز همه گیری های گسترده رخ نداده است.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، بهمن جوشن با اعلام این خبر، گفت: همه ساله با فرار رسیدن فصل بهار و تغییر فصل و اختلاف دمایی بالا در طول روز، احتمال بروز بیماری های تنفسی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی افزایش می یابد.

جوشن افزود: عوامل مستعد کننده دیگری مانند افزایش فعالیت ها، افزایش جوجه ریزی و تراکم پرورش و تابلوی گردش و حضور عوامل بیماری زا در کشور باعث افزایش مخاطرات بروز و شیوع بیماری کمپلکس های تنفسی طیور می شود.

وی در ادامه بیان داشت: کارشناسان دامپزشکی استان خوزستان با نظارت های مستمر، حضور به موقع، نسبت به شناسایی سریع موارد مشکوک بیماری اقدام نموده و نمونه برداری ها و آزمایشات تشخیصی را به سرعت انجام داده و نسبت به اعمال شرایط و مداخلات بهداشتی، اقدامات پیشگیرانه – کنترلی را در سطح واحدهای پرورش طیور جهت کاهش و کنترل بیماری و جلوگیری از همه گیری بیماری های طیور و بروز تلفات سنگین در سطح گله پرورش را اجرا می نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز