خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

نگاه پیشکسوت فوتبال خوزستان به دیدار فولاد ایران- الوحدات اردن/ تدابیر نکونام برای پیروزی با اتکا به دو نمایش موفق مقابل العین و السد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۶۲۰

شاگردان جواد نکونام‌ که با نمایشی شجاعانه و خیره‌کننده مقابل تیم متمول و مدعی السد، تا آستانه شکست حریف نامدار خود پیش رفتند، در دومین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، مقابل الوحدات اردن قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایلنا از خوزستان، امین یزدانی پیشکسوت و کارشناس فوتبال در خصوص این دیدار، به ایلنا گفت: فولاد در حالی به این میدان گام می گذارد که با کسب سه امتیاز این دیدار می‌تواند تاحدودی راه صعود را برای خود هموار کند و از نظر آمادگی روانی و ذهنی در شرایط  ایده آلی قرار گیرد.

شاگردان با انگیزه نکونام با پیروزی در این دیدار با خیالی آسوده‌تر به ادامه مسیر سخت و دشوار راهیابی به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا، امیدوارانه قدم‌ به دیدارهای بعدی خواهند گذاشت.

نکونام‌‌ پس از اینکه مدل بازی تیمش را از ۱-۳-۲-۴ به مدل پایه ۲-۴-۴ که در حین بازی به ۱-۱-۴-۴ نیز تبدیل می‌شود، تغییر داد؛ فولاد شکل تیمی منظم و با برنامه‌ای به خود گرفت. از سویی، بازیکنان به‌خوبی وظایف فردی و تیمی و شعاع حرکتی خود را در زمین پیاده می‌کنند. این مدل بازی از بالانس و تعادل خوبی در دفاع و حمله برخوردار است.

زوج لوسیانو- پاتوسی در این مدل بازی دوباره شکوفا شد؛ همچنین زوج سازی‌های درخشان مهر - انصاری در سمت چپ، صالح حردانی - احمدزاده در سمت راست، نیک‌نفس - آبشک در میانه زمین و آغاسی - سید مهران موسوی(کولیبالی) در مرکز خط دفاعی که با درخشش فروزان همراه می‌شود، راز موفقیت این مدل بازی در مقابل العین و سپس السد بود. تمامی بازیکنان وظایف خود را در قالب تاکتیک تیمی به نحو احسن انجام می‌دهند و اگر اغراق نباشد کمتر تیمی در این اواخر این‌گونه السد مدعی را تحت فشار قرار داده بود.

البته بازی‌هایی از این دست (بازی‌های پرفشار) ممکن است در ادامه تورنمنت سبب شود که بازیکنان از نظر بدنی و قوای جسمانی تحلیل روند و به‌نوعی با افت مواجه شوند، زیرا به علت فشردگی بازی‌ها، خدایی نکرده ممکن است بازیکنان با مصدومیت مواجه شوند. در این‌گونه تورنمنت‌ها، تیم‌ها باید هر سه روز یک‌بار، به زمین بروند و همین موضوع بدون شک برای آنان مشکلاتی در جهت ارائه بازی‌های باکیفیت ایجاد می‌کند.

بنابراین تیمی که از نیمکتی قوی برخوردار باشد، می‌تواند این شرایط را مدیریت کند. اما فولاد به علت بسته بودن پنجره نقل و انتقالات، نتوانست بازیکنان موردنظر کادر فنی را جذب کند، هرچند نکونام در تمامی پست‌ها (به‌جز خط حمله) ذخیره‌های باکیفیتی روی نیمکت دارد.

سرمربی جوان فولاد به‌احتمال زیاد با همان مدل بازی و ترکیب و با برنامه‌ای که مقابل السد بازی کرده بود، در مقابل تیم الوحدات اردن به زمین خواهد رفت.

بازی فیزیکی و پرفشار و درگیرانه، توپ‌گیری مدبرانه و سپس بردن بازی به کناره‌ها و انجام بازی ترکیبی فولبک‌ها و هافبک‌های کناری منجر به شکل‌گیری ارسال‌های تندوتیز توسط حردانی و درخشان مهر جهت گلزنی شیمبا و پاتوسی و اضافه شدن موج دوم حمله که با شوت‌زنی‌های گاه‌وبیگاه آبشک و ‌نیک‌نفس همراه  خواهد شد، از جمله برنامه‌های نکونام در این بازی است که بدون شک، شروع مجددهایی که پاتوسی در متن آنها قرار  دارد، از جمله مکمل‌های برنامه‌ تهاجمی کادر فنی فولاد در این دیدار می‌تواند باشد.

الوحدات اردن که سابقه بازی در رقابت‌های مختلف آسیایی را در کارنامه دارد (هشت دوره در تورنمنت AFCکاپ و دو بار جام برندگان آسیا) اما در این رقابت‌ها تجربه اندکی دارد، هرچند آن‌ها تیمی گردن‌کلفت و فیزیکی به نظر می‌رسند.

شاگردان ابو زمع توانستند در نخستین دیدار خود، النصرِ میزبان را با نتیجه تساوی صفر-صفر متوقف کنند.

 عبدالله ابو زمع از مدل پایه ۱-۳-۲-۴ استفاده می‌کند. احمد نوّاس، فراس شلبایه، یازن العرب، حسن سعد، احمد ثائر هیکل/طارق خطّاب، عبدو ایندیای/ احمد الیاس(کاپیتان) احمد زریک، احمد سمیر/ فادی عواد/ (سونی سعد، شهیر شلبایه) به احتمال زیاد در ترکیب اصلی الوحدات قرار گیرند تا مقابل فولاد وارد زمین شوند.

بازیکنان الوحدات مقابل النصر عربستان بازی پایاپایی انجام دادند و فرصت گلزنی را به عبدالرزاق حمدالله مهاجم خطرناک النصر ندادند.

آن‌ها محمد الدمیری و  به‌ویژه عبدالله دیارا مدافع خوب و با کیفیت خود را به علت مصدومیت در این دیدار به همراه ندارند. احمد نواس، فارس شلبایه، وازن العرب، فادی عواد، احمد سمیر و احمد الیاس از بازیکنان تأثیرگذار الوحدات اردن بشمار می‌روند.

این تیم پس از تیم الفیصلی، با ۱۱ عنوان قهرمانی در لیگ و ‌۷ عنوان قهرمانی در جام حذفی اردن، رتبه دوم بهترین باشگاه تاریخ فوتبال این کشور را در کارنامه دارد، برنامه عبدالله الزمع بیشترِ حملاتش را از کناره‌ها سازماندهی و طراحی می‌کند و بازی فیزیکی و درگیرانه ای را در میانه زمین انجام می‌دهد.

به نظر می‌رسد ابو‌زمع در مقابل نکونام، بازی در فازها را در دستور کار شاگردانش قرار خواهد داد و در نهایت، ضربات ایستگاهی نیز از دیگر برنامه‌های بازیکنان الوحدات در این دیدار خواهد بود.

فولادی‌ها نباید این تیم را دست کم بگیرند، زیرا ممکن است تاوان سنگینی در پایان بازی بپردازند.

قابل ذکر است که عرفان الروم مهاجم سابق ابومسلم خراسان، مدتی در این تیم بازی می‌کرد.

یزدانی در پایان بیان داشت: امیدوارم کادر فنی فولاد برای کسب هر سه امتیاز این دیدار، هم حریف را به‌خوبی آنالیز کرده باشند و هم تدابیری منطقی، فنی و با برنامه بیندیشند تا شانس صعودشان به مرحله بعد، از این دیدار کلید بخورد.

لازم به ذکر است، این دیدار شنبه ۲۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه در ورزشگاه ملک فهد ریاض آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز