خبرگزاری کار ایران

پیش بازی استقلال تهران-فولاد خوزستان؛

نکونام‌ و شاگردانش در اندیشه دبل استقلال در ورژن بیستم لیگ برتر/اولین امتحان مجیدی در دیداری سخت و نفس‌گیر

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۶۱۵

پیشکسوت و کارشناس فوتبال خوزستان معتقد است دیدار حساس و هیجان‌انگیز دو تیم استقلال و فولاد خوزستان در ورزشگاه سوت‌وکور آزادی همیشه جذاب، زیبا و تماشایی بوده و بدون شک این دیدار مهیج نیز از این قاعده جدا نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، امین یزدانی در خصوص این دیدار می‌گوید:

استقلال پس از چند روز کش‌وقوس، سرانجام دوباره فرهاد مجیدی را به‌عنوان سرمربی در رأس کادر فنی‌اش قرار داد تا آبی پوشان تهرانی پس از مدت‌ها به آرامش نسبی دست پیدا کنند.

شکی نیست که مجیدی کار سخت و دشواری را در پیش روی دارد، او باید بتواند حواشی درون و اطراف تیم را جمع کند و آرامش و طمأنینه را درون تیم به وجود آورد تا بتواند کم‌کم برنامه‌های خود را در تیمی که بیشتر بازیکنانش تجربه کار با او را در کارنامه دارند، جا بیندازد و این نیاز به زمان دارد و زمان برای مجیدی به‌سرعت در حال گذران است.

استقلال با ۲۷ امتیاز، پس از پرسپولیس و سپاهان در رتبه سوم جدول جای دارد. آن‌ها با ۱۹گل زده، پس از سپاهان و پرسپولیس، سومین خط حمله لیگ تا هفته شانزدهم را در اختیار دارند و با ۱۲ گل خورده هم، بهترین خط دفاعی لیگ را پس از دو تیم پرسپولیس و فولاد خوزستان در اختیار دارد.

 

مجیدی به زمان نیاز دارد

مجیدی در مقابل فولاد خوزستان می‌تواند بازیکنان خود را ریکاوری روحی و ‌روانی کرده تا آن‌ها را برای یک دیدار شش امتیازی آماده کند، چون در این مدت کوتاه هیچ کار تاکتیکی جواب نمی‌دهد.

مجیدی به فوتبال تهاجمی علاقه‌مند است اما برای شکل‌گیری تیم و پیشبرد برنامه‌هایش نیاز به زمان دارد.

در آن‌سوی زمین، شاگردان  نکونام‌ قرار دارند که رده چهارم جدول را به خود اختصاص داده‌اند. آن‌ها برای رسیدن به رده سوم جدول، باید استقلال تهران را در آزادی ببرند، زیرا در اصطلاح فوتبالی‌ها، این دیدار یک بازی شش امتیازی محسوب می‌شود.

فولاد از ۱۶ دیداری که برگزار کرده صاحب ۲۶ امتیاز شده و در رده چهارم جدول جای خوش کرده است. آن‌ها هر چه در خط دفاعی خوب عمل کرده‌اند، در خط تهاجمی هنوز آن‌گونه که باید انتظار فوتبال دوستان خوزستانی را برآورده نکرده‌اند.

فولاد خوزستان با ۱۷ گل زده پس از تیم‌های سپاهان، پرسپولیس، استقلال و گل گهر سیرجان و به‌صورت مشترک با پیکان در رده پنجم جدول لیگ برتر قرار دارد.

البته آن‌ها در فاز دفاعی عملکرد بسیار قابل قبولی داشته و دارند و تنها با دریافت ۱۰ گل، پس از تیم پرسپولیس، بهترین خط دفاعی لیگ برتر را در اختیار گرفته‌اند.

 

توفیق اجباری فولاد در بسته شدن پنجره نقل و انتقالات

یکی از مشکلات فولاد خوزستان بسته شدن پنجره نقل و انتقالات این تیم در نیم‌فصل است، زیرا می‌توانست تیم را در آستانه پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا تقویت کرده و البته همین مورد می‌تواند برای کادر فنی فولاد یک توفیق اجباری باشد تا بتواند از محصولات و تولیدات آکادمی باشگاه که در سطح کشور به یک الگو در امر بازیکن سازی تبدیل شده است، استفاده کند، همان‌گونه که پورموسوی این کار را در صنعت نفت آبادان انجام داد و مزدش را هم گرفت. آیا نکونام به جوانان خوزستانی که از دل آکادمی مدرن فولاد بیرون آمده‌اند،اعتماد می‌کند؟ امیدواریم.

هر مربی به جوانان، به‌ویژه جوانان خودِ آکادمی باشگاه اعتماد کند، ضرر نخواهد کرد، بلکه می‌تواند آینده باشگاه را بیمه کند و برای خود نیز، نامی ماندگار در باشگاه به‌جای خواهد گذاشت.

نکونام می‌تواند از تغییر و تحولاتی که در این چند روز در باشگاه ریشه‌دار استقلال اتفاق افتاده، نهایت استفاده را ببرد، زیرا استقلال هنوز در شوک از دست دادن سرمربی قبلی است ضمن اینکه مربی جدید نیز نمی‌تواند شق‌القمر کند و یک‌شبه استقلال را در بهترین فرمش قرار دهد، اما نکونام هم نباید در باد این مسائل بخوابد، زیرا بسیاری از تیم‌ها با شوک روانی ناشی از تغییر مربیان، نتایج ایده آلی را حداقل تا چند بازی ابتدایی می‌گیرند. این مسئله (تغییرات در کادر فنی استقلال) برای نکونام و همکارانش بسان شمشیر دو لبه می‌ماند.

بدین ترتیب کادر فنی فولاد باید تمام جوانب را در این بازی مهم و حساس در نظر بگیرند و بی‌محابا ریسکی بازی نکنند.

در فصل جاری هنوز لوسیانو پریرا را در فرم سال‌های اخیرش ندیدیم، زیرا به نظر می‌رسد با توجه به سن و سال شیمبا، نکونام نباید با تک مهاجم بازی کند(به‌ویژه در بازی‌های خانگی)، زیرا تیم‌هایی که با تک مهاجم بازی می‌کنند، باید مهاجم هدفشان بازیکنی جوان، دونده و انرژی باشد تا پس از دوندگی‌های بسیار بتواند زمانی که او را در موقعیت گلزنی قرار دهند آخرین ضربه را با دقت زیاد به‌سوی دروازه حریف روانه کند. همین دوندگی‌های فراوان شیمبا در سیستم و سبک نکونام که پرس از بالا را در دستور کارش دارد، او را فرسوده می‌کند و همین عامل باعث شده که او نسبت به سالیان گذشته‌اش، کمتر گلزنی کند، چون دوندگی‌های فراوان و بی‌امان او سبب می‌شود که در هنگام‌ نواختنِ ضربات آخر از نظر نفس و قدرت جسمانی کم آورد و این عامل، دقت ضرباتش در چارچوب را پایین آورده است. پس برای رفع این نقیصه، باید پاتوسی، احمدزاده و قاسمی نژاد (صابر حردانی) و حتی هافبک پست هشت هم به‌سرعت خود را به لوسیانو برسانند تا شاگردان نکونام دریک سوم حریف پرتعداد ظاهر شوند.

این دیدار که روز شنبه ۱۷ اسفند ۹۹ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین دیدارهای هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال کشور بشمار می‌رود.

 

آرامش ضامن پیروزی

در این بازی، هر تیمی که استرس کمتری داشته باشد، تمرکز بیشتری خواهد داشت و چنانچه تیمی کمتر اشتباه نموده و از فرصت‌ها بهتر استفاده کند، می‌تواند برنده بازی باشد.

آرامش نیمکت در این بازی  می‌تواند نقشی تعیین‌کننده‌ای در زمین داشته باشد، زیرا  آرامش نیمکت به درون زمین منتقل شده و باعث می‌شود که بازیکنان با استرس کمتر و تمرکز و آرامش بیشتر وظایفی که کادر فنی به آن‌ها محول می‌کند را در زمین اجرایی کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز