خبرگزاری کار ایران

اختصاصی ایلنا؛

کام تلخ نمایندگان خوزستان در نوزدهمین هفته لیگ برتر فوتبال کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۹۷۴

فولاد خوزستان، نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان سه نماینده فوتبال خوزستان در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال کشور پس از وقفه‌ای دوهفته‌ای گام به رقابت‌ها گذاشتند و نتایج ناامید کننده‌ای را در این هفته رقم زدند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، امین یزدانی، کارشناس فوتبال به تحلیل بازی‌های نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته نوزدهم لیگ برتر پرداخت.

کام تلخ نمایندگان خوزستان در نوزدهمین هفته لیگ برتر فوتبال کشور

فولاد خوزستان- آلومینیوم اراک

 

شاگردان نکونام در این هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور، مهمان آلومینیوم اراک بودند. فولادی‌ها که خود را برای دیداری سرنوشت‌ساز در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا باید برابر العین امارات در کشور عربستان آماده کنند، یک بازی کسل‌کننده و بی‌روح و بدون هدف را انجام دادند که با درخشش فروزان توانستند از اراک با گرفتن یک امتیاز راهی اهواز شوند.

در این دیدار، شاگردان نکونام که مدت‌ها از شرایط بازی دور بودند(یک دیدار معوقه مقابل گل گهر) نتوانستند آن‌گونه که انتظار می‌رفت، ظاهر شوند.

آن‌ها یک بازی بی‌برنامه، سردرگم و باری به هر جهت  و بی‌هدف را مقابل شاگردان منصوریان به نمایش گذاشتند. بازیکنان  فولاد آن تیم جسور و بی‌باک هفته‌های اخیر نبودند. روح جنگندگی و بازی فیزیکی و درگیرانه ای که همیشه از آن‌ها سراغ داشتیم به چشم نیامد.کادر فنی و کلیه بازیکنان فولاد باید بدانند که آن‌ها مهم‌ترین بازی چند سال اخیرشان را می‌بایست در هفته آینده در مقابل العین امارات جهت راهیابی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در ریاض برگزار کنند. چنانچه آن‌ها به خود نیایند و به شرایط مطلوب و ایده آل دست پیدا نکنند از رسیدن به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا باز خواهند ماند.

بدون شک، کادر فنی این بازی را به‌خوبی و از تمامی زوایا آنالیز خواهند کرد تا پس از بررسی علل افت و شناسایی نقاط ضعف تیم درصدد ترمیم آن در راستای رسیدن به بهترین شرایط ممکن برای مقابله با العینی که گویا آن‌ها نیز از شرایط ایده آل خود دورند، گام بردارند. فولاد با دشت یک امتیاز از اراک و توقف تراکتور، همچنان در رده  چهارم جدول قرار دارد‌.

 

کام تلخ نمایندگان خوزستان در نوزدهمین هفته لیگ برتر فوتبال کشور

 نفت مسجد سلیمان-نساجی مازندران

دیدار دو تیم نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران در حالی در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان برگزار شد که کمتر کسی انتظار داشت شاگردان یزدی با دوگل مغلوب نساجی ته جدولی شوند. دیداری که نفتی‌ها حرفی برای گفتن در آن نداشتند.

نفتی‌های شهر اولین‌ها در طول این دیدار بسیار ناامید کننده، بدون برنامه و بی‌هدف بازی کردند و در نهایت بازی را به شاگردان الهامی واگذار کردند.

 قابل‌ذکر است که مدیران نساجی سه هفته پیش ساکت الهامی را در رأس کادر فنی خود بکار گرفتند و این مربی با جذب چند بازیکن باکیفیت توانست سه بازی متوالی را ببرد، آن‌ها در آخرین بازی سال ۹۹ نساجی، در دو رقابت حذفی و لیگ برتر پیروز شدند و امروز نیز شاگردان یزدی را در خانه شکست دادند تا روند رو به رشد نساجی با الهامی همچنان استمرار داشته باشد.

در این بازی هیچ نکته تاکتیکی و فنی را از تیم نفت شاهد نبودیم، گویی این تیم فقط سایه‌ای از تیمی بود که توانست بازی قابل قبولی مقابل پرسپولیس انجام دهد.

اگر کادر فنی نتواند این تیم‌ را هرچه سریع‌تر سروسامان دهد‌ و علل افت و بازی ضعیف این تیم مقابل نساجی و خیبر را شناسایی کند و سپس آن‌ها را ترمیم نکند، با توجه به روند رو به رشد دو تیم ذوب‌آهن و نساجی، سایه شوم سقوط گریبان این تنها دل‌خوشی مردم فوتبال فهم مسجدسلیمان را می‌گیرد.

کادر فنی و مدیریت باشگاه باید علل و عوامل ناکامی محض نفت و افت شدید تیم را به‌دقت بررسی کنند، زیرا هنوز ۱۱ بازی تا پایان لیگ برتر ورژن بیستم باقی است. پس، می‌توان با تزریق آرامش و امید در بدنه تیم و دوری از حواشی، بازهم نفت شهر اولین‌ها را به دوران خوش نیم‌فصل اول برگرداند.

 

کام تلخ نمایندگان خوزستان در نوزدهمین هفته لیگ برتر فوتبال کشور

 صنعت نفت آبادان-ذوب آهن اصفهان

 

شاگردان پورموسوی امروز در فولادشهر بازی هفته نوزدهم خود را به ذوب‌آهن انتهای جدولی باختند تا روند نزولی این تیم که از اواخر نیم‌فصل اول استارت خورده بود، همچنان ادامه داشته باشد.

شاگردان پورموسوی که در ده هفته ابتدایی نیم‌فصل اول، با بازی‌های تهاجمی و سرعتی چشم‌ها را خیره کرده بودند و حتی صدرنشین لیگ نیز شده بودند، به ناگاه با افت شدیدی مواجه شدند و این نزول همچنان ادامه دارد .

این روزها شادابی و طراوت اولیه را در بین برزیلی‌های ایران شاهد نیستیم و افت عملکرد به‌خوبی درتیم موج می‌زند. خط میانی صنعت نفت با مشکلاتی روبروست و شکل بازی این تیم که بر کاکل حرکات فردی ریکانی می‌چرخد برای مربیان حریف رو شده است‌. مربیان و مدافعین حریف با بستن طالب ریکانی نیمی از فاز هجومی صنعت نفت را از کار انداخته‌اند.

بنابراین پورموسوی و سایر کادر فنی باید پلن های متنوعی را در شکل تیمی و شیوه دفاعی و  تهاجمی تیم در طول بازی‌ها پیاده و استفاده کنند، به‌ویژه  پورموسوی که با جذب زهیوی این مهاجم خلاق و باتجربه که در شروع مجددها نیز یک متخصص است، می‌تواند بار روانی را از دوش ریکانی بردارد.

صنعت نفت در این دیدار به‌جز در ۱۵ دقیقه پایانی که روی به بازی مستقیم آورده بود و از طرفی حریف نیز برای حفظ نتیجه ناچار به عقب‌نشینی شده بود، چیز خاصی را از برزیل ایران در فولادشهر ندیدیم.

در پایان امیدوارم که مربیان هر سه تیم خوزستان در لیگ برتر فوتبال کشورمان هرچه زودتر علل افت و دلایل ناکامی و ضعف عملکرد بازیکنان و تیم‌هایشان را شناسایی کنند و تا دیر نشده هرچه سریع‌تر به ترمیم نقاط ضعف تیم‌هایشان بپردازند تا به روند خوب گذشته برگردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز