خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار مطرح کرد:

خلیل آباد پایین ترین نرخ بیکاری استان را دارد

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۱۶۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: خلیل آباد پایین ترین نرخ بیکاری استان را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، محمد سنجری در جلسه کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری شهرستان خلیل آباد که با حضور، فرماندار و اعضای کارگروه و نیز معین های اقتصادی برگزار شد، اظهار کرد: امسال خلیل آباد از تعهد 413 نفری اشتغال ، تاکنون توسط دستگاههای اداری شهرستان 168 نفر ثبت رصد شده است که 40 درصد تعهد را انجام داده که نسبت به کل استان از رشد خوبی برخوردار است .

سنجری در این جلسه به جذب 140میلیارد ریال تسهیلات سامانه کارا در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: با جذب این تسهیلات ، زمینه اشتغال 385 نفر فراهم شده است.

مدیرکل تعاون استان خراسان رضوی، به اختصاص 652میلیارد تومان تسهیلات سهم استان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: تا کنون رقمی معادل 562میلیارد تومان به استان تخصیص داده شده که میانگین جذب این تسهیلات  90 درصد در سطح استان است.

وی طرح کاروزی را یکی از برنامه های دولت در بحث جذب فارغ التحصیلان دانست و اعلام کرد: 35 تا 40 درصد جویندگان کار در استان را  فارغ التحصیلان دانشگاه ها تشکیل می‌دهند که عدد بالایی است لذا می‌طلبد در شهرستان‌ها همه دستگاه‌های اداری تلاش کنند با تمهیدی که دولت در بکار گیری این افراد  گذاشته شده است از خدمات آن بهره مند گردند.

وی طرح مهارت آموزی در محیط کار،  را هم یکی دیگر از طرح های دولت  ذکر کرد که توسط فنی وحرفه ای اجرا می شود.

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی خراسان رضوی، طرح مشاغل خانگی مستقل وپشتیبان را با 320 عنوان فعالیت کاری از دیگر طرح های اقتصادی برای خانواده ها نام برد وافزود:دستگاهها باید با ترغیب افراد وخانواده ها به کار وتلاش در عرصه مشاغل خانگی ، انان را از ورود به کار کارگاهی تجمیع شده که احتمال اجرای اقدامات قانونی برای آنان میسر می شود، مشاور بدهند تا بیشتر بصورت خانگی فعال باشند تا از مراحل قانونی دور بوده زیرا بصورت خانگی معاف از اقدامات قانونی مالیات، بیمه و تامین اجتماعی هستند.

وی در ادامه به ظرفیت بخش تعاون اشاره کرد و اظهار داشت: بخش تعاون یک شیوه کار اقتصادی سالم است که عدالت درآن دیده می شود وشرط اول آن است.

در این جلسه یک تفاهمنامه توسعه و رشد فعالیت‌های تعاونی در شهرستان خلیل آباد به امضای فرماندار خلیل‌آباد و مدیر کل تعاون رسید.

همچنین دراین جلسه ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد  با بیان اینکه در این شهرستان 4 معین اقتصادی و 12 تفاهم نامه فعالیت کاری وسرمایه گذاری منعقد شده است، اظهار داشت: در این شهرستان 4 معدن غیر فعال شناسایی شده است که با تزریق تسهیلات می تواند زمینه اشتغال صدها نفر را درشهرستان فراهم کند.

قاسمپور اقدامات دستگاه‌های عضو کارگروه اشتغال شهرستان را شایسته عنوان کرد و اظهار داشت: در طرح مثلث اقتصادی استاندار خراسان رضوی نیرویی می‌تواند پای کار باشد که بتواند بصورت جهادی کار کند و زمان برای آنها بی معنی باشد.

وی در خصوص اقدامات دولت در شهرستان افزود: مردم باید با مشارکت در طرح های اقتصادی با دولت مردان همکاری کنند که این مهم موجب توسعه همه جانبه شهرستان ودر پی آن اشتغال جوانان را بوجود می آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز