خبرگزاری کار ایران

مراسم روز ملی فردوسی امسال با رویکرد بین‌المللی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۷۵۳

جلسه هماهنگی برگزاری مراسم روز ملی فردوسی با حضور مسئولان استانی به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در اتاق جلسات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه با توجه به اهمیت روز ملی فردوسی و نیز با توجه به جایگاه و نقش فردوسی حکیم در زنده نگه داشتن زبان فارسی بر معرفی هرچه بیشتر فردوسی به مردم مختلف دنیا تاکید و مصوب شد مراسم روز ملی فردوسی امسال با رویکرد بین المللی برگزار شود.

در این جلسه، حسین زارع صفت مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اهمیت و جایگاه فردوسی گفت: مراسم فردوسی باید در شان این شاعر و حکیم والامقام برگزار شود.
 
وی گفت: یکی از موضوعاتی که امسال باید مورد توجه قرار گیرد این است که با توجه به رویداد مهم و فرهنگی مشهد 2017، مراسم روز ملی فردوسی باید با رویکرد بین المللی برگزار شود.
 
وی افزود: فردوسی حکیم سی سال از عمر گران بهای خود را صرف سرایش شاهنامه کرد که امروز این کتاب سند مهمی در حوزه زبان و ادبیات فارسی است و از افتخارات ادبیات ایران زمین است بنابر این مراسم روز ملی فردوسی باید در شان وی برگزار شود.
مراسم روز ملی فردوسی امسال با رویکرد بین‌المللی برگزار می‌شود
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با قدردانی از همکاری دستگاه های مختلف برای برگزاری مراسم روز ملی فردوسی گفت: این همکاری های می تواند به برگزاری هرچه بهتر مراسم روز ملی فردوسی کمک کند.
 
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کمیته های مشترک بین این اداره کل و دستگاه های مختلف تشکیل شده که در این کمیته ها مسایل اجرایی درخصوص برگزاری مراسم روز ملی فردوسی تصمیم گیری و اجرا خواهد شد.
 
سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه گفت: هماهنگی ها برای برگزاری مراسم روز ملی فردوسی امسال به شکل بهتری در حال انجام شدن است که این هماهنگی بهتر می تواند به برگزاری هرچه بهتر مراسم کمک کند.
 
وی افزود: تصور ما این است که مراسم امسال به شکل بسیار با شکوه همراه با کیفیت بسیار بالا و با مشارکت دستگاه های مختلف برگزار خواهد شد.
 
ملکوتی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی نیز در این جلسه با اشاره به ابعاد بین المللی فردوسی حکیم گفت: فردوسی بزرگ این قابلیت را دارد که در ابعاد بین المللی نیز معرفی شود و جهانیان بیش از پیش با آثار، اشعار و اندیشه این حکیم فرزانه آشنا شوند.
 
وی افزود: در همین ارتباط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آمادگی کامل برای مشارکت در برگزاری مراسم روز ملی فردوسی را دارد و آمادگی خود را برای دعوت از فردوسی پژوهان برتر دنیا در این روز اعلام می کند.
 
در ادامه این جلسه نیز دیگر اعضاء به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

یادآور می شود، مراسم روز ملی فردوسی 25 اردیبهشت ماه امسال، با حضور مهمانان داخلی و خارجی و مسئولان استانی و ملی در آرامگاه حکیم توس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز